ساخت بوستان شهدا در بافق آغاز شد

در آستانه برگزاری کنگره ملی سرداران و چهار هزار شهید استان یزد پروژه ساخت بوستان شهدا آغاز شد.

سیدعلی نوروززاده شهردار بافق در حاشیه مراسم آغاز به کار پروژه ساخت بوستان شهدا با اعتبار ۱۱ میلیارد تومان در گفت و گو با خبرنگار شبستان در یزد، ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدا گفت: ساخت این بوستان در زمینی به مساحت ۸۵ هزار متر مربع آغاز شد و در مدت ۱۴ ماه عملیات اجرایی آن تکمیل  بهره برداری از آن آغاز می‌شود.

سیدعلی نوروززاده با بیان اینکه هزینه اجرای این پروژه از محل منابع داخلی شهرداری تامین می شود افزود: محل احداث بوستان شهدا  در ورودی شهر بافق از طرف استان کرمان و در جوار میدان سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی پیش بینی و کلنگ پروژه امروز ( یکشنبه) به زمین زده شد.

به گفته وی  با اجرای این پروژه  بیش از ۲ مترمربع به سرانه فضای سبز شهری بافق افزوده می‌شود.

شهردار بافق مجتمع خدماتی تجاری ، زمین های ورزشی، جاده سلامت، فضای نشستن ، پارکینگ و از این قبیل را از جمله امکانات بوستان شهدا اعلام کرد.

وی هدف از ایجاد این بوستانها را ارتقای کیفیت محیط و فضایی مناسب در محله، ایجاد شور و نشاط اجتماعی و روح امیدواری در بین اهالی محل برای مراودات اجتماعی و همدلی و همگرایی عنوان کرد.

نوروززاده از برنامه ریزی برای ایجاد بیش از ۱۰۰ هزار مترمربع فضای سبز و بوستان جدید در سال ۱۴۰۰ خبرداد و تصریح کرد: بوستان شهدا ، بوستان شهرک امام حسین (ع) و خیابان مهدیه از جمله فضاهایی است که به افزایش سرانه فضای سبز شهری کمک می‌کند.

سید مهدی طلایی مقدم فرماندار بافق هم در این آیین از زحمات شهردار و کارکنان شهرداری تقدیر کرد و گفت: توسعه فضای سبز در شهرها از اولویت‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی است و خوشبختانه این امر مهم مورد توجه شهرداری و اقشار مختلف در این شهرستان قرار دارد.

سرانه فضای سبز شهری بافق هم اکنون ۹ متر مربع است که نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

کد خبر 1037556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha