افزایش ۲۴.۵ درصدی نرخ ازدواج در آران و بیدگل

فرماندار شهرستان آران و بیدگل از افزایش ۲۴.۵ درصدی نرخ ازدواج طی ۱۱ ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل، دکتر اسماعیل بایبوردی در حاشیه نشست شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی شهرستان آران و بیدگل گفت: طی ۱۱ ماه گذشته نرخ ازدواج در این شهرستان ۲۴.۵ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

 

فرماندار شهرستان آران و بیدگل افزود: جمعیت جوان شهرستان آران و بیدگل که شامل سنین ۱۵ تا ۲۲ ساله می‌شود طبق آخرین آمار ثبت وقایع حیاتی  این شهرستان حدود ۱۱ هزار و ۳۲۳ نفر است که از این تعداد، ۵ هزار و ۷۱۰ نفر پسر و ۵ هزار و ۶۱۳ نفر دختر هستند.

 

دکتر بایبوردی به اهمیت ثبت وقایع حیاتی انسان ها از سوی اداره ثبت احوال کشور اشاره کرد و گفت: تولد، ازدواج، طلاق و مرگ به عنوان وقایع 4گانه نقش به‌سزایی در برنامه‌ریزی خرد و کلان توسعه کشور و این شهرستان ایفا کرده و می‌کند.

 

فرماندار شهرستان آران و بیدگل ادامه داد: ثبت وقایع حیاتی و نگهداری اسناد هویتی مردم، زمینه‌ های تجزیه و تحلیل رویکردهای اجتماعی، تقویت هویت ملی و فرهنگی از جمله کارکردهای اداره ثبت احوال این شهرستان است.

 

بایبوردی نقش ثبت احوال در هویت‌ سازی و وحدت بخشی ایرانیان را مهم عنوان کرد و افزود: ثبت احوال به عنوان یکی از اعضای هیات اجرایی انتخابات، با رعایت اصل بی‌طرفی و اجرای صحیح قانون در برگزاری انتخابات سالم و بر مدار قانون کمک‌رسانی می‌کنند./

کد خبر 1037645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha