ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با برگزاری جشنواره شعر «در امتداد پروانه ها» در فارس

محمدی گفت: جشنواره شعر «در امتداد پروانه ها» اقدام مناسبی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان با زبان هنر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «علی محمدی»، امروز (یکشنبه 24 اسفند) در آئین پایانی جشنواره شعر «در امتداد پروانه ها» در شیراز در آرامگاه سعدی گفت: استان فارس 194 شهیده در راه انقلاب اسلامی داده است و این جشنواره برای بزرگداشت 17 هزار بانوی شهید و یادواره 324 نفر از این ایثارگران برگزار شده است.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و ایثارگران فارس افزود: هدف از برگزاری این جشنواره جلوه دادن ایثارگری زنان شهید، جانباز و آزاده بوده است که اقدام مناسبی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان با زبان هنر است.

وی اضافه کرد: استان فارس به ویژه شهر شیراز ظرفیت مطلوبی برای برگزاری جشنواره های شعر دارد و شعر در انتقال فرهنگ شهادت تاثیر بی نظیری دارد.

حجت الاسلام «محمدجواد محمدی نژاد» نیز در این مراسم گفت:  زنان در تاریخ اسلام همواره در عرصه ایثار و شهادت همپای مردان ماسه آفرین بوده اند.

مدیرکل بنیاد شهید و ایثارگران فارس افزود: زبان شعر بسیار رسا، ارزشمند و قابل درک است و بانوان در زمینه شعر توانمندی اثرگذاری دارند.

وی تاکید کرد: زنان نقش والایی دارند و به تعبیر قرآن کریم، خیر کثیر هستند و 11 امام معصوم (ع)، از کوثر پا گرفته اند.

خاطر نشان می شود، «پروانه نجاتی»، بانوی شاعر و پیشکسوت شعر انقلاب و دفاع مقدس در این مراسم به شعرخوانی پرداخت و با حضور مدیرکل بنیاد شهید و ایثارگران استان فارس، رئیس بسیج هنرمندان استان و سردار «نیکومنش» پیشکسوت دفاع مقدس از وی تجلیل شد.

کد خبر 1037664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha