۹۵۴میلیون دلار ارزش تجارت خارجی گمرکات مازندران

یوسفی منش با بیان اینکه طی ۱۱ ماهه سال ۹۹ ارزش تجارت خارجی گمرکات مازندران از ۹۵۴ میلیون و ۵۵ هزار دلار گذشت وگفت: همچنین در این مدت بیش از ۲ میلیون و ۴۱۱ هزار تن انواع کالا به ارزش ۷۹۳ میلیون و ۲۴۲ هزار دلار از طریق گمرکات مازندران وارد کشور شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «علی یوسفی منش» عصر امروز(۲۴اسفند) در جمع خبرنگاران با اشاره به ارزش تجارت خارجی گمرکات مازندران، بیان کرد: طی 11 ماهه سال99 حجم تجارت خارجی گمرکات مازندران از مرز 3 میلیون و 30 هزار تن گذشت .

 

 ناظر گمرکات مازندران و مدیر کل گمرک نوشهر درآمد کسب شده گمرکات مازندران را از تجارت خارجی طی 11 ماهه سال 99 با احتساب درآمد ضمانت نامه از 2684 میلیارد و 846 میلیون ریال اعلام کرد .

 

وی حجم انواع کالاهای صادراتی شامل فرآورده های لبنی ، بستنی، سیمان، مواد پلاستیکی ، کیوی و... از گمرکات مازندران را بالغ بر 619 هزار و 426 تن اعلام کرد و گفت: ارزش کالاهای صادرشده طی مدت یاد شده بیش از 160 میلیون و 813 هزار دلار بوده که از گمرکات نوشهر، امیر آباد، ساری، فریدونکنار و آمل به مقصد 33 کشور جهان نظیر عراق، فدراسیون روسیه، قزاقستان، افغانستان، امارات، ترکمنستان، هندو... صادر گردیده است .

 

یوسفی منش با اشاره به حجم واردات از گمرکات نوشهر ،امیرآباد و فریدونکنار افزود: همچنین طی 11 ماهه سال 99 بیش از 2 میلیون و 411 هزار تن انواع کالا به ارزش 793 میلیون و 242 هزار دلار از طریق گمرکات مازندران وارد کشور شده است.

 

وی تعداد کشورهای طرف معامله واردات کالا به گمرکات مازندران را 28 کشور اعلام کرد وگفت: عمده ترین این کشور ها روسیه ، امارات متحده عربی ، ترکیه، آلمان، ، قزاقستان ، سوئیس ، ترکمنستان ،هلند وانگلستان بوده و کالاهای وارداتی به گمرکات مازندران شامل23 قلم کالا نظیر جو دامی، ذرت دامی ، چربی ها و روغن های حیوانی، دانه های روغنی ،گندم ، چوب و تخته و...می باشند.

 

ناظر گمرکات مازندران بیان کرد:طی 11 ماهه 1399ترانزیت کالا از گمرکات مازندران 48 هزار و 204 تن به ارزش 56 میلیون و 237 هزار دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال 98 از نظر وزنی 92 درصد و ارزشی 79 درصد رشد را نشان می دهد .

 

وی با اشاره نوع کالاهای ترانزیت خارجی مبدا گفت: کالاهای ترانزیت شده از سه گمرک نوشهر،امیرآباد و فریدونکنار شامل کانتینرخالی، سیگار ، مصنوعات پلاستیکی ، لوله حفاری، موادشیمیایی ،تخته نرادو... می باشند که به امارات، عراق،پاکستان و مقصدمناطق ویژه اقتصادی ایران ترانزیت شده اند.

کد خبر 1037698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha