آیین رونمایی از کتاب «فلسفه زندگی از نظر حافظ» برگزار شد

آیین رونمایی از کتاب «فلسفه زندگی از نظر حافظ» نوشته سید محمد حکاک در اداره کل کتابخانه های عمومی استان قزوین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «رضا سمیع زاده» در آیین رونمایی از کتاب «فلسفه زندگی از نظر حافظ» که امروز (دوشنبه 25 اسفند) در اداره کل کتابخانه های عمومی استان قزوین برگزار شد، بیان کرد: در این کتاب فلسفه به معنای عام به کار گرفته شده است و به خوبی فلسفه زندگی از نظر حافظ بیان شده و مطالب کتاب با بیانی ساده و مفید است به طوری که مخاطب خاص و مخاطب عام می توانند نکته های ظرفیت و نکته های لازم برای زندگی را دریافت کنند.  

 

عضو هیئت علمی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین افزود: یکی از نکاتی که در خصوص این کتاب و جود دارد این است از پیشینیانی که در خصوص حافظ کار کرده اند، هیچ یادی نشده است، البته شاید یکی از علل این بوده که ایشان (نویسنده) قصد نداشته مطلبی را معنا کند و به فهم مخاطب احترام گذاشته و مخاطب را در حدی دیده که شعر را خوانده و معنا را در خور ظرفیت خود دریافت می کند.

 

وی در ادامه عنوان کرد: باید کاری کنیم که مخاطبان حافظ افزایش یابند و نویسنده این کتاب این هنر را انجام داده و به تعداد حافظ خوانان افزوده و حافظ خوانان را فراری نداده و مسئله را به صورت عتیقه سازی نگاه نکرده است.

 

سمیع زاده خاطر نشان کرد: اگرچه شعر حافظ همچنان عتیقه است ولی نویسنده از عتیقه و از هنر برای هنر گریخته و کار خوبی کرده و گفته این  اشعار به کجای کار زندگی می آید زیرا حافظ اعتقادی به هنر برای هنر به معنای رایج در قرن 19 نداشته است.

 

گفتنی است در کتاب «فلسفه زندگی از نظر حافظ» فلسفه زندگی از منظر حافظ تبیین و به پنج سوال «از کجا آمده‌ام؟»، «در کجا هستم؟»، «به کجا می‌روم؟»، «در این دنیا چه باید بکنم؟» و «برای عالم پس از مرگ چه باید بکنم؟» پاسخ داده شده است.

 

کد خبر 1037825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha