روحانیون استان نقش بسیار مهمی در اقناع جامعه برای رعایت توصیه های بهداشتی داشتند

بازوند، گفت: ائمه جمعه و روحانیون گرانقدر و دلسوز استان کرمانشاه در طول بحران کرونا نقش بسیار مهمی در اقناع سازی و تشویق مردم به رعایت توصیه های بهداشتی کرونایی و کنترل این بحران عظیم داشتند.

 

به گزارش خبرگزاری شبستان در کرمانشاه؛ «هوشنگ بازوند» استاندار کرمانشاه در نشست ائمه جمعه استان که با حضور آیت‌الله علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه و آیت الله محمدی عراقی نماینده استان در مجلس خبرگان رهبری، معاون سیاسی امنیتی استاندار و ائمه جمعه اهل سنت و شیعه استان برگزار شد؛گفت: آیت الله علما نقش بسیار ارزنده‌ای در ایجاد یک فضای همدلی و همراهی در استان داشته‌اند و این فضا، بستری مناسب برای پیشبرد کارها پدید آورده است.

 

وی با اشاره به پیگیری‌ها، دیدارها و رایزنی‌های بسیار گسترده مدیریت ارشد استان در زمینه تصویب طرح تحول‌آفرین منطقه آزاد قصرشیرین خاطر نشان کرد: آیت الله محمدی عراقی در نشست کارگروه زیربنایی مجمع تشخیص مصلحت نظام یک دفاع مستدل و محکم از ضرورت تصویب منطقه آزاد قصرشیرین انجام دادند که از طرف مردم کرمانشاه از پیگیری‌های ایشان تقدیر و تشکر می کنم.

 

استاندار کرمانشاه به تشریح وضعیت بحران کرونا در استان پرداخت و گفت: یک سال گذشته، ایام بسیار سختی بود و یک ویروس ناشناخته سلامت، اقتصاد و فرهنگ ساکنان این کره خاکی را هدف قرار داده بود.

 

وی افزود: خوشبختانه ایران اسلامی علی رغم همه مشکلاتی که داشت، در مقابله با این ویروس، بسیار موفق‌تر از دیگر کشورهای مهم دنیا ظاهر شد.

 

مدیر ارشد استان کرمانشاه گفت: در اسفند ماه سال گذشته و آغاز بحران کرونا، در استان کرمانشاه حتی یک عدد ماسک هم تولید نمی شد و در زمینه تولید دستکش و مواد شوینده هم کمبود بسیار گسترده‌ای وجود داشت ولی با کار و تلاش جهادی نه تنها نیاز استان تامین شد بلکه امروز به جاهای دیگر هم ارسال می‌شود‌.

 

وی در مورد آمار مرگ و میرها بر اثر کرونا اظهار کرد: در پیک اول به طور متوسط روزانه دو نفر از هم استانی های عزیز ما بر اثر ابتلا به این بیماری فوت می‌کردند و این تعداد متاسفانه در پیک‌ دوم به ۵ نفر و در پیک سوم به ۱۷ نفر رسید و شرایط بسیار دشوارتر شد.

 

بازوند گفت: در پیک چهارم هنوز وضعیت استان خوب است ولی ممکن است وضعیت بحرانی خوزستان به استان ایلام و سپس کرمانشاه منتقل شو‌د و بنابراین باید پروتکل‌های کرونایی را کاملا رعایت کنیم.

 

وی با تقاضای مجدد از مسافرین نوروزی برای عدم سفر به کرمانشاه تصریح کرد: بهتر است خانواده‌ها با اقوام نزدیکی که در استان‌های دیگر سکونت دارند به شکل مجازی دیدارهای نوروزی را برگزار کنند چون ممکن است افرادی ناقل باشند و سلامت بسیاری را به خطر بیاندازند.

 

استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش ابرازکرد: در سال ۹۹ علی‌رغم همه مشکلات اقتصادی، دولت عنایت ویژه‌ای را به استان کرمانشاه داشت و رئیس جمهور ۶ بار طرح‌های استان کرمانشاه را به شکل ویدئو کنفرانس افتتاح کردند که این یک آمار بی‌نظیر در کشور است.

 

وی با اشاره به اینکه امسال حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان پروژه در کرمانشاه افتتاح شده است، خاطر نشان کرد: افتتاح فاز اول مجتمع بزرگ سپیدان کوثر از جمله طرح‌های مهم دامپروری مدرن در استان است و به اقتصادی شدن دامپروری و اصلاح نژاد دام‌های استان کمک بسیاری می‌کند.

 

بازوند یکی از اقدامات مهم دولت را سرمایه گذاری در حوزه نفت و گاز و ساخت پالایشگاه در کرمانشاه دانست و گفت: طی این مدت ملاقات‌های متعددی با وزیر نفت داشته‌ایم و پروژه‌های بزرگ این حوزه را با جدیت پیگیری کرده‌ایم.

 

وی یادآور شد: پتروشیمی اسلام آباد تا پیش از این تنها یک اسم بود و خوشبختانه عملیات اجرایی این پروژه بزرگ و تحول ساز با ۱۳هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار توسط بخش دولتی آغاز شده است و به زودی کرمانشاه به قطب نخست پتروشیمی کشور تبدیل می شود.

 

بازوند به ساخت دو پروژه بزرگ پالایشگاهی و پتروشیمی در شهرستان‌های مرزی استان با سرمایه گذاری دولت  اشاره کرد و افزود: همچنین مصوبات اجرای صنایع پایین دست پتروشیمی با 12 هزار و 500 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در شهرستان‌های سنقر، کنگاور و اورامانات توسط هلدینگ خلیج فارس از شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نفت اخذ شده و مکان‌ اجرای این پروژه‌ها توسط تیم کارشناسی وزارت نفت تعیین گردیده است.

 

 

کد خبر 1037945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha