برگزاری شب شعر بین المللی مقاومت با عنوان « حسن یوسف» در یزد

جوادیان زاده از برگزاری شب شعر بین المللی مقاومت با عنوان « حسن یوسف» در یزد خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « مجید جوادیان زاده» ظهر امروز در نشست خبری و آیین رونمایی از پوستر شب شعر بین المللی مقاومت « حسن یوسف» در جمع اصحاب رسانه استان یزد گفت: کمیته هنری کنگره ملی شهدای استان یزد بر عهده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد و همچنین بسیج هنرمندان استان است که مجموعه فعالیت هایی از جمله تولید فیلم، تولید کتاب های مختلف در این زمینه، تولید آثار تجسمی را داشته است.

 

وی افزود: یکی از برنامه های دیگر این کنگره برگزاری شب شعر بین المللی  مقاومت « حسن یوسف» است.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد بیان کرد: یکی از مهمترین انواع ادبی، بحث مقاومت است که در بخش های مختلف ادبیات، تئاترو سینما مورد توجه است و بسیاری از هنرمندان آثار خود را ذیل آن قرار داده اند.

 

جوادیان زاده با اشاره به برگزاری این مراسم خاطرنشان کرد: این شب شعر بین المللی با هدف بازنگری شعر مقاومت، تولید اشعار مقاومت، گفت و گو و تعامل فکری با شاعران مختلف این حوزه در کشورهای مختلف است.

 

وی افزود:این برنامه در روز نهم فروردین ماه درجوار شهدای گمنام میدان امیرچخماق یزد برگزار می شود  که شاعران بین المللی نیز در این مراسم حضور خواهند داشت.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد بیان کرد: ما امیدواریم این برنامه را به عنوان جریانی عمیق به صورت سالانه برگزار کنیم.

 

جوادیان زاده خاطرنشان کرد: ما به نوع ادبی برای بیان زبان فرهنگ و هنجار اجتماعی هویتی مقاومت نیاز داریم که امیدواریم این امر با برگزاری چنین مراسم هایی صورت گیرد.

 

کد خبر 1038497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha