یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از محل موقوفات استان فارس به بیمارستان های فارس تعلق گرفت

حجت الاسلام موسوی گفت: در پیک کرونا در ماه محرم یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از محل موقوفات استان فارس، ارزاق خام در اختیار بیمارستان های خط مقدم مبارزه با کرونا تعلق گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام «سید عباس موسوی»، امروز (چهارشنبه 27 اسفند) در نشست خبری طرح نوروزی «آرامش بهاری» گفت: با شیوع کرونا از همان ابتدا برای رفع معضلاتی که قشر آسیب پذیر داشتند کارهایی انجام گرفت و تهیه بسته های معیشتی همگام با خیرین و نهادها و مردم اقدام به تهیه بسته های معیشتی کردیم.

مدیر کل اوقاف فارس ادامه داد: کل بسته های معیشتی از محل موقوفات فارس تا کنون ۸۵ هزار و ۹۵۲ بسته به ارزش ۳۴ میلیارد تومان در قالب «دست های مهربانی»، «شمیم حسینی»، کمک مومنانه و مساوات و ... با همکاری کمیته امداد فارس ۵۰ هزار بسته دیگر تا از دیروز به این بسته ها افزوده شد.

وی اضافه کرد: در طرح «دستان مهربان » و «ایران مهربان» ۱۳۲ هزار و ۵۹۲ بسته توزیع شد و مبلغ ۲ میلیارد تومان نیز در ایام عید «غدیر» به حساب ایتام تحت پوشش کمیته امداد فارس واریز شد و 140 تبلت و لب تاپ از محل موقوفات فارس به ارزش ۷۰۰ میلیون تومان تهیه شد.

حجت الاسلام موسوی اشاره به کمک به بیمارستان ها در دوران کرونا از محل موقوفات فارس بیان کرد: با توجه به پیک بیماری در ماه محرم یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از محل موقوفات استان، ارزاق خام در اختیار بیمارستان های خط مقدم مبارزه با کرونا تعلق گرفت.

وی ادامه داد: راه اندازی چهار کارگاه تولید ماسک و مواد ضد عفونی و ۱۶ کارگاه اشتغال در تفاهم با کمیته امداد فارس جهت به کارگیری مددجویان کمیته امداد در جوار ‌بقاع متبرکه از دیگر اقدامات سال ۹۹ بود.

مدیر کل اوقاف فارس اضافه کرد: راه اندازی ۳۷ ستاد امور خیر در سطح استان در حوزه های گوناگون جهت توزیع عادلانه، آغاز تهیه بانک اطلاعاتی نیازمندان، آزادی 74 زندانی جرائم غیرعمد از محل موقوفات با ۱۸۰ میلیون تومان هزینه از دیگر اقدامات امسال بود.

وی اعلام کرد: در حوزه حقوقی و ثبتی امسال ثبت ۲۶ مورد وقف جدید با ارزش ۳۰۰ میلیارد ریال مزروعی آپارتمان مغازه و خانه ویلایی در استان به انجام رسیده است.

مدیر کل اوقاف فارس ادامه داد: برگزاری ۴۴ جلسه شورای حقوقی به جهت حل و فصل اختلافات حقوقی در سال جاری انجام گرفت و 150 پرونده بررسی و اخذ ۴۱ رای به نفع موقوفات شد.

وی عنوان کرد: تفاهم نا مه ای در راستای ماده ۲۱ با منابع طبیعی برای حل اختلاف داریم که از طریق آن بیش از ۲ میلیون و ۱۳۰ هزار متر مربع رفع اختلاف شد.

حجت الاسلام موسوی افزود: 11هزار و ۶۴۰ سند اجاره در ابتدای سال ثبت شد و 150 میلیارد تومان از سازمان ها و وزارت خانه ها طلبکاریم که بخش عمده آن آموزش و پرورش است.

وی با اشاره به سرمایه گذاری موقوفات گفت: ساخت پروشگاه، درمانگاه تخصصی و مجتمع فرهنگی و مذهبی و دار الایتام با وسعت پنج هکتار از محل موقوفات «حاج خلیل زالی» با هزینه بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان به زودی کلنگ زنی می شود.

حجت الاسلام موسوی ادامه داد: بهره برداری از پروژه بازار بزرگ لارستان نیز با مشارکت سرمایه گذار خارجی به بهره برداری رسیده و مرمت کاروانسراهای وقفی مانند ایزدخواست در قالب پروژه گردشگری با اعتبار ۶ میلیارد تومان آماده شده است و اوقاف فارس از سرمایه گذاران گردشگری در حوزه احیای اماکن تاریخی اوقاف دعوت می کند.

وی اعلام کرد: جذب سرمایه گذار برای احیای موقوفات در  سال ۱۴۰۰ و احداث ۴۰۵ واحد مسکونی از محل محل عمران مساجد و ۳۹ مسکونی در کوی «وحدت» از محل موقوفه «حاج خلیل زالی» نیز انجام شده است.

مدیر کل اوقاف فارس افزود: در حوزه دانش بنیان و فناوری سرمایه گذاری از سوی اوقاف فارس طرح هایی در حال انجام است و تولیدات پزشکی به ۲۰۰ قلم کالا رسیده است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در بازار بزرگ لارستان گفت: در این بازار با زیربنای 19 هزار مترمربع 201 مغازه ساخته شده است که 60 مغازه سهم موقوفه لار می شود.

کد خبر 1038768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha