گشایش نخستین نمایشگاه مینیاتور در آران  و بیدگل

همزمان با فرارسیدن اعیاد شعبانیه، نخستین نمایشگاه مینیاتور اثر دو بانوی هنرمند آران و بیدگلی در در اقامتگاه سنتی توریستی شاسوسای این شهرستان گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل، همزمان با فرارسیدن اعیاد شعبانیه، نخستین نمایشگاه مینیاتوری شهرستان آران و بیدگل طی آیینی با حضور فرماندار، بخشدار مرکزی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل، سرپرست حوزه هنری و جمعی از هنرمندان و مردم در اقامتگاه سنتی توریستی شاسوسا آران و بیدگل گشایش یافت.

 

در این نمایشگاه هنری ۱۷ تابلوی هنری نقاشی مینیاتوری اثر دو بانوی هنرمند جوان شهرستان آران و بیدگل «صدیقه آبیار» و «سوده رضویه» با عنوان «نگار کویر» به نمایش گذاشته شده است.

 

این نمایشگاه تا ۱۴ فروردین ماه سال ۱۴۰۰ در اقامتگاه سنتی توریستی شاسوسا به نشانی آران و بیدگل، میدان ابریشم چی، ابتدای بلوار ویگل برای بازدید علاقه مندان دائر است.

جایگاه و اهمیت والای هنر و هنرمند نزد مردم

 

فرماندار شهرستان آران و بیدگل در آئین گشایش این نمایشگاه با تبریک اعیاد شعبانیه گفت: اگر حال هنر و هنرمند خوب باشد اتفافات خوبی در کشور رقم می خورد که یکی از این اتفاقات را می توان در کاهش آسیب های اجتماعی در سطح جامعه ذکر کرد.

 

اسماعیل بایبوردی با اشاره به جایگاه و اهمیت والای هنر و هنرمند نزد مردم تصریح کرد: هنرمندان همچون روحانیون، استادان و معلمان از گروه های مرجع و فرهنگ ساز جامعه هستند و مردم به رفتار، گفتار، حرکات و سکنات آن ها توجه می کنند.

 

فرماندار آران و بیدگل افزود: دولت با دخالت حداقلی در زمینه کار اصحاب فرهنگ و هنر و حمایت حداکثری از آنان می تواند راهگشای مسائل و مشکلات این حوزه باشد و همواره در این راستا تلاش می کند.

کد خبر 1038944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha