مرکز رادیوتراپی و آنکولوژی قم افتتاح شد

طی مراسمی با حضور معاون کل وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، مرکز رادیوتراپی و آنکولوژی قم در بیمارستان شهید بهشتی افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، این مراسم امروز (پنجشنبه 28 اسفند) برگزار که طی آن این مرکز مهم درمانی بیماران سرطانی با اعتباری بالغ‌بر 30 میلیارد تومان به همت خیرین مرحوم کوهستانی آغاز به کار کرد.
 

«ایرج حریرچی» در این مراسم گفت: خیرین نقش بسزایی در راستای کمک به توسعه و احداث مراکز درمانی داشته و دارند که همواره قدردان آن‌ها هستیم.


معاون کل وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: با راه‌اندازی این مرکز بیماران قمی در قم درمان می‌شوند دیگر نیاز نیست که به تهران و یا شهرهای دیگر رفته و مداوا بر روی آن‌ها انجام شود.


وی گفت: قم ازنظر درمانی بسیار پیشرفت کرده است و نیاز به ارجاع هیچ بیماری به تهران نیست و این اقدام موجب می‌شود تا جلوی هزینه‌های گزاف نیز گرفته شود.


حریرچی گفت: طبق بررسی‌های ما، تنها 3 تا 5 درصد بیماران توان تأمین تعرفه‌های درمانی در مراکز خصوصی را دارند و از این رو مراکز خیریه و دولتی می‌توانند نقش مؤثری در کمک به بهبود و رفع مشکلات بیماران داشته باشند.


معاون کل وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی تأکید کرد: برنامه‌ریزی ما به‌گونه‌ای است که خدمت به فقرا در اولویت باشد و بخش‌های دولتی در بیمارستان‌ها باید به‌گونه‌ای فعالیت کنند که این امر مورد تأکید قرار گیرد.


«محمدرضا قدیر» رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در این جلسه گفت: این مرکز جزو مجهزترین مراکز و پیشرفته‌ترین آن‌ها در دنیا به شمار می‌رود که از تجهیزات و لوازم به‌روزی استفاده‌شده است.


وی گفت: دانشگاه علوم پزشکی قم با داشتن تیم تخصصی درمانی شامل متخصصین پرتودرمانی آنکولوژی و متخصصین فیزیک پزشکی تمامی خدمات مربوط به درمان سرطان شامل پرتودرمانی و شیمی‌درمانی را به کلیه مشمولین بیمه‌های درمانی کشور به‌صورت رایگان ارائه می‌دهد.


وی بیان داشت: بخش فوق تخصصی رادیوتراپی و آنکولوژی بیمارستان شهید بهشتی به مساحت ۱۷۰۰ مترمربع با اعتباری بالغ‌بر ۳۰ میلیارد تومان با مشارکت خیریه حاج حسین کوهستانی و مساعدت وزارت بهداشت در تخصیص ارز دولتی احداث‌شده است.

کد خبر 1039103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha