حدود 186 هزار نفر در فارس به کرونا مبتلا شدند

حسینی گفت: با انجام تست های تشخیصی کرونا در استان فارس از ابتدای شیوع کرونا، تعداد 673 هزار و 290 تست تشخیصی مولکولی انجام شده که آمار قطعی مبتلایان به کرونا از ابتدا تاکنون، 185 هزار و 548 نفر اعلام شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سید روح الله حسینی»، امروز (پنج شنبه 28 اسفند) با اشاره به آخرین آمار کرونا در فارس به خبرنگاران گفت: با انجام تست های تشخیصی کرونا در استان فارس از ابتدای شیوع کرونا، تعداد 673 هزار و 290 تست تشخیصی مولکولی انجام شده که آمار قطعی مبتلایان به کرونا 185 هزار و 548 نفر اعلام شده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: در شبانه روز گذشته، 2 بیمار مبتلا به کرونا در فارس فوت کردند و آمار فوتی های فارس را به سه هزار و 321 نفر است.

همتی اعلام کرد: از 566 بیمار مبتلا به کرونا که در بیمارستان های استان بستری هستند حال 90 نفر وخیم است و در بخش مراقبت های ویژه بستری شده اند.

این مقام مسئول با اشاره به آمار بهبودیافتگان کرونا در استان عنوان کرد: از ابتدای شیوع کرونا 175 هزار و 574 نفر در فارس از بیمارستان ها ترخیص و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

وی تاکید کرد: با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و خروج بیشتر مردم به قصد خرید نوروز از منزل، استفاده از وسایل نقلیه عمومی نظیر اتوبوس های شهری، تاکسی و مترو، خطر انتشار بیماری افزایش می یابد.

همتی با اشاره به ورود چهارمین مرحله واکسن های توزیع شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به استان فارس گفت: برنامه ریزی های لازم برای واکسیناسیون کرونا انجام شده و حتی در روزهای تعطیل نیز فراخوان واکسیناسیون انجام و بیماران خاص واکسن را دریافت خواهند کرد.

کد خبر 1039116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha