تدبیر حکیمانه رهبری جان تازه ای به جامعه شوک زده از کرونا بخشید 

حجت الاسلام احمد نجنو گفت: در سال ۹۹ تدبیر حکیمانه رهبری معظم انقلاب در راه افتادن امواج رزمایش مواسات روح و جان تازه ای به جامعه شوک زده از کرونا بخشید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، ظهر امروز ۲۹ اسفند حجت الاسلام «احمد نجنو» در خطبه های نماز جمعه قلعه گنج، ضمن تبریک اعیاد شعبان، گفت: ماه شعبان دهلیز ماه مبارک رمضان است، یعنی دروازه ای برای ورود به ماه میهمانی خدا است، یکی از اعمال این ماه گفتن ذکر است و آیت الله شاه آبادی در این خصوص می فرماید؛ وقتی ذکر می گویید ذکر را به قلبتان ترزیق کنید تا قلب به زبان بیاید.


امام جمعه قلعه گنج با اشاره به روزهای پایانی سال ۱۳۹۹، ابراز کرد: حوادث و وقایع داخلی در سال ۹۹ درس آموز و عبرت انگیز بود، سال ۹۹ سالی پرفراز و نشیب با هاله ای از دلشوره و غم التهاب بر آمده از بیماری کرونا آغاز شد، در حالی که تمام ابعاد زندگی انسان را در جهان به حسب شرایط و اقتضائات فرا گرفته بود.


وی افزود: کرونا مهمان ناخوانده ای است که سبک زندگی انسان امروز را هدف قرار داده و تغییرات و تحولاتی را رقم زده است بنابراین سال ۱۳۹۹ را در یک کلمه می توان سال کرونایی نامید چنانکه سال های آینده بیشتر به این نام مشهور می شود.
 

حجت الاسلام نجنو اظهار کرد: کرونا در داخل کشور در حوزه های اقتصادی و معیشت، روابط اجتماعی و خانوادگی، انجام مناسک و عبادات جمعی تاثیر خود را نشان داد اما آنچه که بیشتر مورد بحث و نقد قرار گرفت، موضوعاتی همچون توقف و تعطیلی مراسم عبادی، سیاسی و اجتماعی از نمازهای جمعه، جماعات و تعطیلی مساجد، حرم های شریفه و محدودیت مراسم عزاداری محرم، صفر و فاطمیه، عدم حضور در راهپیمایی اربعین و نیز عدم برگزاری راهپیمایی روز قدس بود.


 خطیب جمعه قلعه گنج یاد آور شد: اما در کنار تلخی ها و رنج های کرونایی اتفاقات میمون و مبارکی نیز رقم خورد که جلوه های درخشان و خیره کننده ای از اوج عزت و عظمت ملت ایران جلو چشم جهانیان گشود، آنهم تدبیر حکیمانه رهبری در راه افتادن امواج رزمایش مواسات بود که به جامعه شوک زده از کرونا روح و جان تازه ای بخشید.



وی ادامه داد: این مسئله در حالی بود که کشورهای دیگر مخصوصا غرب و آمریکا شاهد صحنه های عجیب و شگفت از ضعف مدیریت و جلوه های ناراحت کننده از حضور هراسان و حرص زده مردم برای دریافت کالاهای مصرفی بودند اما خاطرات صحنه های زیبای رزمایش مواسات صحنه های زیبای دیگری از فداکاری های مردم، ‌کادر درمان و خدمات پزشکی و حضور گروه های جهادی از طلاب و دانشجویان به عظمت این کار افزوده شد.



حجت الاسلام نجنو تصریح کرد: در سال ۹۹ اقتصاد ایران انقلابی در محاصره کرونا و تحریم بود و پیروز واقعی همه این صحنه ها فقط و فقط مردم بودند، مردمی که به زیبایی هر چه تمام همه مشکلات را با جان و دل خریده و با این مشکلات مقابله کردند.



امام جمعه قلعه گنج تاکید کرد: با وجود اوج گیری تحریم های ظالمانه دشمن و فشار حداکثری آمریکا الحمدالله با تدبیرهای رهبر معظم انقلاب، بصیرت و مقاومت ملی ملت ایران سال ۹۹ تبدیل به سال شکست فشار حداکثری آمریکا شد.


وی عنوان کرد: در یک کلام سال ۹۹ سال شکست نقشه های دشمن در عرصه های مختلف و ناکامی آمریکا و ارتجاع عرب در فلسطین، لبنان، عراق و سوریه و سال شکست فشار حداکثری آمریکا بود، ان شاءالله سال ۱۴۰۰ سالی است که با درخشش ملت ایران در یک آزمون سرنوشت ساز یعنی انتخابات خردادماه بار دیگر دنیای استکبار با شکست مفتضحانه ای مواجه می شود.


حجت الاسلام نجنو در خاتمه خاطرنشان کرد: با تشکیل دولت جوان، حزب الهی، با نشاط و ‌کار آمد برای خدمت خالصانه به ملت بزرگ و بی نظیر ایران پازل اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران تکمیل می شود.

کد خبر 1039261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha