هدایت قطعی با قرآن محقق می شود

حافظ و قاری قرآن گفت: هدایت قطعی بر اساس آیه ۹ سوره اسرا با قرآن و توصیه های آن محقق خواهد شد.

 

شبستان-اصفهان: «محسن رحیمی»، حافظ و قاری قرآن کریم که از سال 77 کار در این حوزه را آغاز کرده و امروز نیز علاوه بر موفقیت های فردی، در حوزه آموزش و فعالیت قرآنی نیز نقش آفرین بوده است.

 

موفقیت در پیاپی این جوان برومند نجف آبادی، فرصتی شده تا به واسطه تلاش های او فعالیت قرآنی به صورت پایه و آموزشی در نجف آباد و تیران و کرون رقم بخورد و البته تلاوت های دلنشین او در برنامه های مختلف مثل آغاز مسابقات ورزشی را نباید از یاد برد.

سال 1399 که دوازدهمین مسابقات حفظ قرآن کریم برگزار شد، این چهره قرآنی با حضور در این رقابت سنگین موفق به کسب موفقیت شد تا اینکه امسال در رقابت تخصصی برای کسب مدرک عالی حفظ بشود.

 

مصاحبه با این چهره قرآنی شد تا تلاش و دیدگاه های او برای عموم مردم بیشتر معرفی بشود و الگوسازی و فرصتی برای ارج نهادن به این اهتمام باشد.

 

محسن رحیمی اهل روستای حاجی آباد از توابع شهرستان نجف آباد است که روستای محل سکونت و زادگان این فرد علاقمند و تلاشگر در حوزه قرآنی، روستای نمونه کشوری است.

*فعالیت خود را از چه زمانی آغاز کردید؟

 

ازسال 77تاکنون بطور جدی وحرفه ای شروع کردم و با گذر زمان فعالیت حرفه تری انجام داده ام اما هیچ گاه در این مسیر خسته نشده ام و همانطور که ظرفیت های خودم را تقویت می کردم، آموزش به دیگران و اجرای فعالیت در حوزه ترویج معارف قرآنی را نیز دنبال می کردم.

 

*تاثیرات فعالیت قرآنی در زندگی شخصی و روابط اجتماعی را چگونه توصیف می کنید؟

 

تمام زندگی وبرکت زندگی ام در پرتو هدایت های این قران مظلومه و هم اینکه پیشرفت تحصیلی و همچنین تعالی در کار و سعادت دنیا به دنبال همین ارتباط قرآنی بوده که البته  دعای والدین نیز در این مسیر نقش اساسی داشته است.

 

مسئولیت اداری و اجتماعی در حوزه قرآنی باعث شده که فرصت های زیادی را در زندگی شخصی پیدا کنم و برای آخرت خود توشه ای جمع کنم که البته در این مسیر همکاری علاقه مندان به حوزه قرآنی نقش داشته است.

 

*نقش راهبردی قرآن در سعادت زندگی انسان تا چه حد است؟

 

این سوال را با آیه 9سوره اسرا پاسخ میدهم که هدایت قطعی ولازمه ی بشر درنگاه به قران است و باید به این مهم بیشتراهمیت بدهیم و سبک زندگی موفق دینی بانشاط معنوی وحلال درعمل به دستورات قران یافت میشود ولی برخی این موضوع را در روش و مدل های دیگری جستجو می کنند و برای خود زحمت می سازند.

*برنامه آینده شما برای فعالیت های قرآنی در چه راستایی قرار گرفته است؟

 

سال گذشته در آزمون تخصصی شانزدهمین دوره اعطای مدرک تخصصی به حافظان شرکت کردم وامیددارم امسال موفق به دریافت این مدرک دررتبه ودرجه ی 1 بشوم و بتوانم سهمی در رفع مهجوریت این کتاب بزرگ داشته باشم.

 

در این مسیر همکاری اعضای خانواده، اساتید و دوستان نقش داشته و البته رسانه ها باید بیشتر باید به چهره های قرآنی بپردازند تا الگوسازی برای دیگران بشود و شاهد اتفاقات جدیدی در نسل جوان باشیم.

 

کد خبر 1039520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha