توسعه پویش «هر مسجد آزادی یک زندانی» به عنوان یک سنت

شمس گفت:پویش هر مسجد آزادی یک زندانی را به عنوان یک سنت و فرهنگ می خواهیم ترویج دهیم.

«علی شمس» در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان با اشاره به نقش حائز اهمیت مساجد در مسایل اجتماعی گفت: یکی از مهمترین پویش های ما که ابتدا از مساجد شهر تهران آغاز شد، پوسش «هر مسجد آزادی یک زندانی» است.

 

مدیر عامل ستاد دیه کشور  با بیان اینکه این طرح در شهرهای مختلف نیز اجرا می شود افزود:در تلاشیم تا این طرح در سطح کل کشور هم به عنوان یک سنت و فرهنگ توسعه یابد.

 

وی ادامه داد:یکی از مهمترین مساجدکه در این پویش نقش مهمی دارد مسجد فائق است، تاکنون 10 زندانی توسط کمک های مردمی این مسجد آزاد شده اند.

 

شمس بیان کرد:مساجد دیگری هم هستند که در تلاش هستند تا زندانی های جرایم غیرعمد را آزاد کنند، کمیت در این پویش مهم نیست، آنچه اهمیت دارد اتفاقی نیکی است که انجام گرفته است.

 

وی خاطر نشان کرد:مساجد در همه عرصه ها سنگر بوده است، مساجد نقش به سزایی در شکل گیری انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس داشته اند.

 

مدیر عامل ستاد دیه بیان کرد: در حال حاضر هم نقش آگاهی دهی دارند. ائمه و هیات امنای مساجد با سخنرانی هایی که برای مردم دارند، آن ها را نسبت به مسایلی که منجر به جرایم غیر عمد و گرفتار شدن آدم ها می شود آگاه می کنند و هنگامی که مردم آگاه باشند کمتر دچار این دسته از جرایم می شوند بنابراین مساجد نقش مهمی در کاهش و پیشگیری آسیب های اجتماعی دارد.

 

کد خبر 1039760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha