حضور غیرهدفمند در فضای مجازی، لطمات جدی به خانواده ها زده است

استاد حوزه های علمیه خواهران گفت: حضور غیرهدفمند و بدون ضابطه در فضای مجازی، لطمات جدی به خانواده ها زده است.

راضیه میرعلی ملک در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم با اشاره به مطلب فوق ابراز داشت: همان طور که بارها گفته شده، فضای مجازی دارای محاسن و معایبی است که در واقع نوع عملکرد ما در مواجهه با آن می تواند نقاط ضعف و یا قوت آن را پررنگ و برجسته می کند.

 

استاد و پژوهشگر حوزه علمیه خواهران افزود: آن چه امروز دغدغه بسیاری از افراد متدین و به خصوص علما و مراجع تقلید و شخص مقام معظم رهبری است، ناظر به آفت ها و آسیب های خطرناکی می باشد که از بابت رها بودن فضای مجازی و عدم نظارت و کنترل صحیح بر این بستر، حادث شده است.

 

وی همچنین گفت: متأسفانه در وضعیت کنونی، فضای مجازی تا حدود زیادی رها شده و امروز تبعات شوم و نامطلوب آن را مشاهده می کنیم. در این راستا آن چه لازم است این که اولاً مسئولان مربوطه و همچنین خانواده ها با دغدغه نسبت به این قضایا واکنش نشان دهند و ثانیاً هم این که برای مقابله با آسیب های فضای مجازی و کاستن آن ها می بایست طرح و برنامه فرهنگی مناسب و جذاب داشته باشیم.

 

مسئول اداره امور زنان و خانواده حوزه های علمیه خواهران بیان داشت: یکی از نکات بسیار مهمی که باید در برنامه ریزی های فرهنگی به خصوص در ارتباط با مباحث رسانه ای و فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد، ضرورت مخاطب شناسی و توجه به سلایق و ذائقه های مخاطبان عام و خاص است

 

میرعلی ملک همچنین در خاتمه گفت: در واقع به منظور تأثیرگذاری مطلوب در این زمینه قبل از هر چیز باید مخاطب و نیازها و خواسته های او را بشناسیم تا بعد بتوانیم در مسیر رشد و تعالی او به لحاظ فرهنگی و تربیتی اقدام کنیم. نکته حائز اهمیت بعدی، توجه به اصل زمان شناسی است، چه آن بدون شناخت و درک مناسب شرایط و اقتضائات زمانه نمی توان به طور حداکثری به اهداف از پیش تعیین شده دست یافت.

کد خبر 1039956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha