بستری ۷۵ بیمار جدید کرونایی در گیلان/ هموطنان از سفر به استان خودداری کنند

حیدرزاده با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته ۷۵ فرد مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان های گیلان بستری شده اند، گفت: انتظار ما از هموطنان این است که در طول تعطیلات عید نوروز از سفر به استان‌های شمالی کشور به ویژه گیلان خودداری کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، «آبتین حیدرزاده» امروز (چهارشنبه، ۱۴ فروردین) در جمع خبرنگاران، اظهارکرد: وضعیت گیلان از لحاظ کرونایی شکننده است.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از آغاز تست سریع کرونا ویروس معروف به تست رپید برای رانندگان آذری و روسی در پایانه مرزی آستارا خبر داد و افزود: ظرفیت این تست روزانه ۵۰۰ نفر است.

 

وی با بیان اینکه تست CPR نیز در صورت تشخیص پزشک برای رانندگان کامیون ‌های ترانزیتی صورت می گیرد، تصریح کرد: با انجام تست های رپید و CPR در تلاشیم ورود کووید ۱۹ به استان گیلان و شهرستان آستارا را به حداقل برسانیم.

 

حیدرزاده با اشاره به اینکه وضعیت امروز کرونا در سطح استان گیلان نسبت به دیروز با افزایش روبرو است، گفت: دیروز تعداد بسترهای ناشی از شیوع کرونا، ۴۵ نفر بود که این تعداد، امروز به ۷۵ نفر بستری در ۲۴ ساعت رسیده است.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ادامه داد: در حال حاضر ۳۰۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان های استان گیلان بستری هستند.

 

حیدرزاده خاطرنشان کرد: با افزایش تعداد بیماران کرونایی ممکن است در روزهای آینده وضعیت استان گیلان از زرد به نارنجی تغییر کند و انتظار ما از هموطنان این است که در طول تعطیلات عید نوروز از سفر به استان‌های شمالی کشور به ویژه گیلان خودداری کنند.

کد خبر 1040176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha