نامگذاری شعار سال نشان از اهمیت بالای جایگاه تولید است

حجت الاسلام نکونام با اشاره به شعار سال مبنی بر تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها، گفت: امسال برای سومین مرتبه است که مقام معظم رهبری سال جدید را با محوریت تولید نامگذاری کرده اند که این موضوع نشان از اهمیت بالای جایگاه تولید است.

حجت الاسلام «محمدعلی نکونام» امروز (جمعه ۶ فروردین) در خطبه های نماز جمعه شهرکرد که در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد، با توصیه نمازگزاران به تقوای الهی اظهار داشت: مقام معظم رهبری با درایت و هوشمندی بر اقتصاد تاکید دارند چراکه ما با جنگ اقتصادی دشمن مواجه هستیم و دشمن با انواع ترفندها در عرصه اقتصاد تلاش دارد تا جلوی گردش چرخ انقلاب را بگیرد.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام‌جمعه شهرکرد ادامه داد: از همین رو باید تلاش کرد تا کشوری درآمدزا داشته باشیم و تولید ثروت کنیم.

 

حجت الاسلام نکونام با ارزیابی عملکرد حوزه اقتصاد کشور در سال گذشته، گفت: برخی خوب عمل نکردند اما برخی هم خوب عمل کردند و این تلاش ها سبب شد تا موقعیت اقتصادی ما در جهان در ردیف هجدهم قرار گیرد.

 

امام‌جمعه شهرکرد خاطرنشان کرد: کارهای زیبایی از سوی جوانان انقلابی کشور انجام گرفته است اما هنوز با جایگاه ایده آل فاصله داریم.

 

حجت الاسلام نکونام وظیفه مانع زدایی ها را بر عهده دولت و مسئولان دانست و افزود: موانعی نظیر قاچاق، واردات و نگاه های به بیرون باید برطرف شود و پشتیبانی ها باید تقویت شود.

 

وی در ادامه با تبریک فرارسیدن نیمه شعبان، اظهار داشت: امروز در افکار عمومی انقلاب اسلامی باور به دین را از افزایش داده است، باور به اینکه دین می تواند جامعه و اقتصاد را بسازد و دین می تواند معاش ایجاد کند.

 

امام‌جمعه شهرکرد افزود: نیمه شعبان به روز سربازان گمنام امام زمان نیز نامیده شده است و این روز فرصتی است تا از مقام فعالان این عرصه تجلیل شود.

 

حجت الاسلام نکونام همچنین با قدردانی از کادر سلامت بر ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید کرد و گفت: همگان نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی اهتمام ورزند تا در این تعطیلات ضایعه ای به بار نشیند‌.

 

وی همچنین به آیات ۸۵ و ۸۶ سوره انبیا اشاره کرد و افزود: خداوند در این آیات مومنان را به سه تن از انبیا از جمله اسماعیل، ادریس و ذوالکفل توجه می دارد که در این هریک از این داستان ها درس و نکته ای نهفته است و می طلبد به آن توجه ویژه شود.

 

کد خبر 1040557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha