رفع موانع تولید لازمه رشد اقتصادی است

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی، بر ضرورت تحقق شعار سال و عمل به منویات رهبر معظم انقلاب تأکید کرد و گفت: رفع موانع تولید لازمه رشد اقتصادی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، امروز(۶ فروردین)، در خطبه های نماز جمعه این هفته با سفارش همگان به تقوای الهی، اظهار داشت: اجتماع ما نمازگزاران در این راستا است که همه ما به آموزه‌های الهی عمل کنیم، واجبات را انجام دهیم و از محرمات پرهیز کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان عنوان کرد: اعمال نیکویی که به سختی آن ها را انجام داده ایم و در کارنامه ما ثبت و ضبط شده است، این اعمال را حفظ و نگهداری کنیم.

 

وی افزود: انجام اعمال نیکو و پسندیده‌ای که رضایت خدا را در پی داشته باشد کار سختی است، ولی حفظ و نگهداری آن سخت‌تر و دشوار تر است.

 

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با تأکید بر اینکه لازمه ایمان، تسلیم بودن و اطاعت از فرامین الهی و رسول گرامی اسلام (ص) است، بیان داشت: برخی از دستورات دین ثابت است و تغییر نمی‌کند، اینها فرامینی است که از سوی خداوند متعال برای ما نازل می‌شود، بعضی از دستورات و فرامین با مقتضیات زمان، ممکن است دچار تحول شود.

 

وی با بیان اینکه مؤمن نباید نسبت به اعمالی که انجام می‌دهد مغرور باشد، گفت: اعمال در معرض خطر است، اگر انسان مراقبت نکند همین اعمال نیکو و پسندیده او باطل می‌شود.

 

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تأکید بر اینکه گاهی این پرسش مطرح می‌شود که چرا انسان هایی با اعمال نیکو و پسندیده ای که دارند ولی باز سقوط می‌کنند و به رشد و کمال لازم نمی‌رسند، افزود: پاسخ این است که فرد اعمال نیکو و پسندیده فراوان دارد اما مرتکب حرام می‌شود، سخنی حرام بر زبان می‌آورد، فعل حرامی مرتکب می‌شود، نماز می خواند ولی حضور قلب در نماز ندارد، با برخی از اعمال و رفتار ثواب نیکو و پسندیده خود را از بین می‌برد.

 

ماه رجب، شعبان و رمضان، ماه استغفار است

 

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی گفت: اگر گناه در زندگی نباشد، یک عمل خوب می‌تواند سبب رشد و کمال شود.

 

وی با اشاره به اینکه جمع آوری اعمال ثواب سخت است اما نگهداری آن سخت‌تر و دشوارتر است، افزود: ماه رجب، شعبان و رمضان، ماه استغفار، خیرخواهی و مهربانی است و در امور شخصی گذشت داشته باشیم. ‌‌‌‌‌‌

 

امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به نام گذاری شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب با محوریت اقتصاد، گفت: با توجه به انتخاب شعار سال و در راستای اجرای فرامین رهبری، موانع تولید برای رشد اقتصادی و رونق کسب و کار در لرستان باید برطرف شود.

 

وی با اشاره به اینکه اقتصاد کشور همواره مورد هدف دشمن قرار دارد، گفت: عمل به منویات رهبری و تلاش برای رشد اقتصادی کشور لازمه مقابله با توطئه های دشمن است.

 

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی به وجود تحریم ها، ضعف های مدیریتی و مشکلات معیشتی و اقتصادی اشاره و بیان کرد: برای حرکت به سمت رشد و توسعه باید مدیریت جهادی و انقلابی و افراد لایق و کاردان مسئولیت ها را بر عهده بگیرند.

 

معیشت مردم مورد توجه قرار گیرد

 

وی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر مانع‌ زدایی و حمایت از تولید، گفت: این تأکید نشان می دهد که اقدامات در معشیت مردم مؤثر نبوده و باید با دقت کارشناسی و موانع بر سر راه تولید برطرف شود.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان با تأکید بر ضرورت توجه به معیشت مردم، بیان کرد: حمایت ها باید برای رشد اقتصادی صورت گیرد و  با کار مضاعف و علمی موانع برطرف شود.

 

کد خبر 1040576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha