آبرسانی به شهرک گلیان شیروان پس از ۱۳ سال

استاندار خراسان شمالی گفت: هر دستگاهی که بحث آب را بر عهده دارد، عملیات آبرسانی به شهرک گلیان را تا ۲۵ اردیبهشت ماه به پایان برساند که آب وارد مدار شده و اهالی روستا از آب شُرب برخوردار شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شیروان؛ «محمد علی شجاعی» (شنبه هفتم فروردین ماه) در بازدید از شهرک گلیان از توابع بخش مرکزی شیروان اظهار داشت: با توجه به اهمیت این موضوع و خدمات حوزه آبرسانی به مردم حتما مسئولان با جدیت پی گیر باشند و تاریخ را عقب نیندازند.

 

 

استاندار خراسان شمالی گفت: برای منبع آب روستای گلیان و حصار پهلوانلو که مشترک است و نشتی دارد باید یک مخزن ۲۰۰ مترمکعبی احداث شود با یک ایستگاه پمپاژ و خط انتقال که نیاز به ۱۰ میلیارد ریال اعتبار دارد که تا ۵ اردیبهشت ماه سال جاری به اتمام برسد تا مشکلی وجود نداشته باشد.

 

 

 از سال ۱۳۸۷ پروژه آبرسانی به  شهرک گلیان توسط شرکت آبفای روستایی سابق شروع شد اما به دلیل بروز برخی مشکلات اجتماعی، منتج به نتیجه نشد و پروژه نیمه‌تمام باقی‌مانده بود.

 

 

 عملیات اجرایی خط انتقال و توزیع آب آشامیدنی شهرک گلیان واقع در بخش مرکزی این شهرستان از دوم آذرماه سال ۹۹ آغاز شد.

 

 

در این عملیات اجرای خط انتقال و لوله گذاری طرح مزبور به طول هزار و ۷۰۰ متر از محل چاه به سمت مخزن ذخیره ۵۰۰ مترمکعبی صورت می گیرد که اعتبار آن در قالب دیون و یا از محل منابع مالی محدود داخلی شرکت آب و فاضلاب تامین می شود.

 

 

محل حفر چاه آبرسانی قبلا گمانه زنی شده بود که در مرحله دوم در شمال شهرک گلیان حفر و تجهیز شود که قرار بود تا تابستان  ۱۴۰۰ کل عملیات آبرسانی به اتمام رسیده و اهالی شهرک از آب شرب بهداشتی برخوردار شوند.

 

 

قبلا ۶ میلیارد ریال برای اجرای این طرح هزینه شده بود اما به دلیل کمبود اعتبار پروژه نیمه تمام مانده بود که اینک مجموع اعتبار مورد نیاز برای این طرح ۳۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

 

 

در شهرک گلیان واقع در بخش مرکزی این شهرستان، بیش از ۱۰۰ نفر سکونت دارند که با توجه به اینکه شهرک رو به گسترش است قابلیت اسکان ۲۰۰ نفر دیگر را نیز دارد و در حال حاضر آب مورد نیاز آنان با تانکر تامین می شود.

 

 

روستای گلیان از توابع بخش مرکزی در فاصله ۲۳ کیلومتری جنوب شیروان واقع شده  و ۲۰ میلیارد ریال برای طرح های روستای گلیان شیروان مصوب شد.

 

 

استاندار خراسان شمالی گفت: ۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح های روستای گلیان از توابع بخش مرکزی شیروان در نظر گرفته شده است.

 

 

شجاعی اظهار کرد: از این میزان اعتبار ۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای منبع آب و ۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح هادی روستای گلیان و حصار پهلوانلو است که  دو طرح طی ۶ ماه آینده به اتمام خواهد رسید.

 

 

وی گفت: همچنین عملیات آسفالت ورودی روستای گلیان تا اوایل اردیبهشت ماه امسال به اتمام می رسد و تعهدات آب و فاضلاب در این روستا طی یکماه باید اجرایی شود تا مردم از خدمات نظام برخوردار شوند.

 

 

شجاعی در خصوص پل روستای اسطرخی به سمت اسفراین هم افزود: این پل به طول ۵ کیلومتر  به ۷۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که تا پایان آذرماه امسال عملیات اجرایی آن به اتمام خواهد رسید.

 

 

شیروان به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

 

 

 

 

کد خبر 1040842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha