مردم در مصرف بهینه آب شُرب و کشاورزی دقت لازم را داشته باشند

مدیر امور منابع آب شیروان گفت: مردم در مصرف بهینه آب شُرب و کشاورزی دقت لازم را داشته باشند.

«اسحاق خسروپناه» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار داشت: با توجه به خشکسالی و کاهش حجم ورودی آب سد بارزو از مردم و کشاورزان انتظار می رود در مصرف بهینه آب شُرب و کشاورزی دقت لازم را داشته باشند.

 

 

مدیر امور منابع آب شیروان بیان کرد: حجم ورودی آب سد بارزو این شهرستان امسال در مقایسه با سال قبل، 10 درصد کاهش داشته است.

 

 

خسروپناه عنوان کرد: اینک حجم ورودی آب سد بارزو این شهرستان 37.7 میلیون مترمکعب است که سال قبل در همین مدت مشابه این میزان 40.8 میلیون مترمکعب بوده است.

 

 

وی خاطرنشان کرد: برنامه مصارف آب شهرستان برای سال 1400-99 در حوزه کشاورزی 14 میلیون مترمکعب، آشامیدنی پنج میلیون مترمکعب و صنعت هم یک میلیون مترمکعب است که در شرایط فعلی 350 لیتر بر ثانیه آب به حوزه شرب، کشاورزی و صنعت تحویل داده می شود که بیشترین آب تحویلی مربوط به شرب با 230 لیتر در ثانیه است.

 

 

وی تصریح کرد: از ابتدای مهرماه سال 99 تا 7 فروردین ماه امسال، 94.1 میلی متر بارندگی در این شهرستان ثبت شده که در مدت مشابه سال قبل 138.4 میلی متر و بلند مدت 157.6 میلی متر گزارش شده که نسبت به سال قبل 32 درصد کاهش بارندگی و نسبت به بلند مدت 40 درصد کاهش بارندگی در این شهرستان صورت گرفته است.

 

 

به گفته خسروپناه دو شاخه کورکانلو با 300 لیتر در ثانیه آبدهی و قوردانلو با 150 لیتر در ثانیه آب سد بارزو این شهرستان را تامین می کنند.

 

 

وی افزود: سد بارزو شیروان، پس از شیرین دره مانه و سملقان، دومین سد بزرگ خراسان شمالی به شمار می آید که توان ذخیره سازی مخزن آن 92 میلیون مترمکعب است و هم اکنون حجم تراز و ایمنی پایدار این سد 8.5 میلیون متر مکعب است.

 

 

 

کد خبر 1040969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha