نخبگان باید الگوی تکامل یافته و زنده مهدویت را هنرمندانه و جذاب برای نسل جوان معرفی کنند

استاندار کرمان با ابراز تاسف از اینکه ما نتوانستیم برای نسل جوان جذبه ایجاد کنیم؛ گفت: در حالیکه الگوی جذاب و تکامل یافته زنده به نام مهدویت داریم اما این هنر ما و دانشگاهیان و نخبگان است که آن را برای نسل جوان جذاب کنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان؛ علی زینی وند،  یکشنبه(۸ فروردین) در دیدار اعضای مدیر و شورای سیاست گذاری بنیادفرهنگی مهدی موعود استان با وی با اشاره به دو نیمه شعبان در سال ۱۴۰۰ تاکید کرد: حوزه مهدویت امسال متفاوت تر از سال های عادی باشد و تبلیغ اساسی و ماهیتی در هویت مهدویت داشته باشیم.

 




استاندار کرمان آموزش سبک زندگی مهدوی از کودکی تا نوجوانی را مقدمه خوبی دانست و با بیان اینکه آموزش ها همگانی شده و مرزهای جغرافیایی در حوزه های شبکه های اجتماعی حذف شده؛ افزود: در گذشته مرزهای جغرافیایی جوامع، مرزهای هویتی آنها نیز بود به گونه ای که از نفوذ اطلاعات مغایر با هویت خود جلوگیری می کردند‌.

 




وی ادامه داد:  اکنون مرزهای فیزیکی وجود دارد اما مرزهای فرهنگی و هویتی فرو ریخته و کسانی در این صحنه برنده هستند که حرف جذاب برای نسل های جوان در سراسر جهان داشته باشند.




استاندار کرمان با اشاره به اینکه در نظام لیبرال دموکراسی که نماد آن آمریکا و اروپا است در این حوزه ها از ما موفق تر هستند چون اصل ماجرا را متوجه شدند و با تاثیرات فرهنگی و آموزشی غیر مستقیم رسوخ قابل توجهی در دل فرهنگ های دیگر از جمله اسلامی کرده اند؛ به نحوه نفوذ کشورهای لیبرال دموکراسی بر فرهنگ اجتماعی کشورهای دیگر هم اشاره کرد.

 

 



وی با بیان این نکته که آنها به شدت با هویت اسلام و شیعه مشکل دارند؛ به تاثیر فضای مجازی بر فرهنگ اشاره و خاطرنشان کرد: هرچند جوانان ما مدرسه، دانشگاه، حوزه و ... می روند اما هویت آنها همان اطلاعاتی است که به صورت جذاب روی گوشی های هوشمند به خورد آنها داده می شود و این تاثیر برنامه ریزی شده فرهنگ بیگانه است.

 





زینی وند لزوم معرفی الگوهای اسلامی و ایرانی به صورت جذاب در جامعه را مورد تاکید قرار داد و با اشاره به اینکه تمدن های دیگر الگوهایی می سازند و در مورد الگوی خودساخته فیلم می سازند، کتاب می نویسند و... و  نسل جدید خود را براساس الگوی برساخته شکل می دهند؛ اظهار کرد: اسم فیلم های خود را افسانه می گذارند و به میزانی روی آن فیلم کار می کنند که حتی نسل جوان ما از آن تاثیر می گیرد.

 

 



وی گفت: در حالیکه برساختگی هویت می سازند اما آنقدر جذاب است که سریع به هویت تبدیل می شود و نه تنها جامعه خود را با آن هویت متحد و در جامعه اسلامی نیز یارگیری می کنند؛ تاکید کرد: الگوهای زیاد ایرانی، اسلامی و تمدنی در جامعه متنوع ایران وجود دارد و این الگوها در یک جایی به هم وصل می شوند.

 




استاندار کرمان ادامه داد: به نظره بنده این، تلاقی ایران و اسلام است اما ضعف ما این است که الگوهای خود را جذاب معرفی نمی کنیم و متاسفانه این الگوها را سخت و پیچیده معرفی می کنیم که ذهن و روحیه سهل پسند بشر و جوان به سمت آن نمی رود در حالیکه آنها این پیچیدگی را تسهیل می کنند.
 

 



وی با ابراز تاسف از اینکه ما نتوانستیم برای نسل جوان جذبه ایجاد کنیم در حالیکه الگوی جذاب کامل و تکامل یافته زنده به نام مهدویت داریم اما این هنر ما و دانشگاهیان و نخبگان است که آن را برای نسل جوان جذاب کنیم؛ پیشنهاد داد: کرمان میزبان جشنواره سبک زندگی مهدوی باشد.

 

 

 


زینی وند از آمادگی برای هر نوع حمایت در چهارچوب امکانات استان برای برگزاری این جشنواره خبر داد و در پایان تصریح کرد: آسیب ها را باید دید تا بتوان راهکاری برای علاج آن پیدا کرد.

کد خبر 1040978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha