افزایش ۱۰۰ درصدی آمار فوتی های تصادفی در جنوب کرمان 

اصغر مکارم گفت: ماموریت تصادفی ۱۱۵ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۴ درصد، فوتی های تصادفی ۱۰۰ درصد و مراجعه به بیمارستان ها نیز ۱۳۰ درصد در جنوب کرمان افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، «اصغر مکارم» ظهر امروز ۸ فروردین در آیین تجلیل از مسئولین شهرستان قلعه گنج در اجرای طرح شهید سلیمانی، ضمن تبریک سال نو، گفت: حوزه سلامت اقدامات قابل توجهی در جنوب کرمان و به تبع آن قلعه گنج انجام داده و این خدمات در حال توسعه است و هر توسعه ای که در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت داشته ایم، شهرستان قلعه گنج در اولویت بوده است.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با بیان این مطلب که وضعیت این شهرستان از لحاظ بهداشتی و پوشش فوریت های پزشکی مناسب است، افزود: مسئولین دانشگاه تلاش دارند که نیازهای بهداشتی و درمانی شهرستان قلعه‌گنج برطرف شود و در این راستا شاهد اقدامات مطلوبی هستیم.


وی با اشاره به اهمیت همکاری های بین بخشی در مقابله با کرونا، بیان کرد: بخشی از مبارزه با کرونا در منطقه کار فرهنگی است و با توجه به این که حوزه سلامت کار فرابخشی است، همکاری نهادهای مختلف به ویژه در طرح شهید سلیمانی جای تقدیر دارد.


مکارم تصریح کرد: کرونا علی رغم مشکلاتی که ایجاد کرد اما نشان داد خوشبختانه اخلاق در جامعه ما زنده است بسیاری از خیران برای کمک به نیازمندان ورود کردند که این امر باعث افتخار است که توانستیم در کنار یکدیگر و با همت جمعی به بهترین شکل بیماری را  مدیریت کنیم.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت خاطرنشان کرد: رزمایش های همدلی دوران کرونا موجب شد تا در بسیاری از زمینه‌ها تجربه کسب کنین و اهمیت نگاه به درون این جا خود را به خوبی نشان داد و امروز ایران اسلامی جزء کشورهای سازنده واکسن در دنیا است، این توانمندی ها در همین روزهای سخت بروز کرد.


وی عنوان کرد: در حال حاضر وضعیت نسبتا پایدار ای از بیماری کرونا در جنوب کرمان داریم، یک دهم آمار فوتی در استان مربوط به جنوب کرمان است و تمام تلاش ما این است که علاوه بر بهبود وضعیت بیماری در منطقه با همکاری مردم و مسئولین حداقل دستاوردهای موجود حفظ شود.


مکارم با بیان این مطلب که در حال حاضر ۱۲ بستری کرونایی در جنوب کرمان داریم، تاکید کرد: البته با توجه به هفته سرنوشت‌ساز پیش رو باید نظارت و کنترل بیشتری داشته باشیم و حساسیت ها را بالا ببریم، تلاش کنیم که وضعیت منطقه حفظ شود در غیر این صورت درگیری وسیعی را با توجه به همجواری استان هرمزگان در منطقه داریم.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در خاتمه با اشاره به افزایش ترددهای جاده ای در مقایسه با سال گذشته، یادآور شد: در حوزه پیش بیمارستانی ماموریت تصادفی 115 نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۴ درصد، فوتی های تصادفی ۱۰۰ درصد و مراجعه به بیمارستان ها نیز ۱۳۰ درصد در جنوب کرمان افزایش داشته است.

کد خبر 1040997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha