جشن‌های نیمه شعبان به سبک کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی

کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی با تدارک برنامه های متنوع، میلاد سراسر نور و رحمت حضرت مهدی موعود (عج) را جشن گرفتند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ اهالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی با اجرای برنامه های متنوع ویژه فرا رسیدن نیمه شعبان، سالروز میلاد یگانه منجی و عدالت گستر عالم بشریت، حضرت مهدی موعود (عجل الله تعالی فرج الشریف)  این روز بزرگ را جشن گرفتند.

 


 
«هاجر السادات هاشمی»، مدیر کانون فرهنگی و هنری  رأفت  شهر شوقان و رابط کانون های شهری و روستایی شهرستان جاجرم از برگزاری مسابقات فرهنگی به صورت مجازی به مناسبت نیمه شعبان و از طریق نرم افزار شاد ویژه دانش آموزان  خبر داد و گفت: سه مسابقه  در قالب  ارسال کلیپ دابسمش، مسابقه معرفی طعم های شیرین خدا و نیز  «نامه من به امام زمان (عجل الله تعالی فرج الشریف )» طراحی شده است.

 

 


وی همچنین از توزیع هزار و 500 پُرس غذای نذری بین خانواده‌های نیازمند به همت و مشارکت خیرین در این منطقه به مناسبت اعیاد شعبانیه و میلاد اباصالح المهدی خبر داد.
 

 


«حامد قشلاقی»، مدیر کانون فرهنگی و هنری مهدویت روستای علی آباد بجنورد و رابط کانون های روستایی هم از برگزاری جشن میلاد امام زمان (عجل الله تعالی فرج الشریف) در این روستا به همت اهالی مسجد خبر داد و گفت: این جشن در قالب راه اندازی کاروان شادی خودرویی و دوچرخه سواری نوجوانان و نیز موتور سواران برگزار می شود.

 


 
حجت الاسلام «رضا جواهری»، از طلاب حوزه علمیه و مدیر کانون فرهنگی و هنری انقلاب شهر بجنورد به همت جوانان و اهالی این کانون برای تهیه و طبخ شله زرد نذری اشاره کرد و گفت: این اقدام خداپسندانه همزمان با میلاد منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرج الشریف) انجام می شود.

 


«سعید شکوری»، مدیر کانون فرهنگی و هنری امام حسن مجتبی (علیه السلام) و رابط کانون های شهری و روستایی اسفراین  نیز در این باره از برگزاری اردوی جهادی بچه های مسجدی  خبر داد و گفت: تصمیم داریم ایام باقی مانده عید نوروز  و به مناسبت اعیاد شعبانیه با همیاری و کمک خیرین برای ساخت و تعمیر منازل نیازمندان  این شهرستان به ویژه در مناطق روستایی و محروم در قالب گروهی جهادی اقدام کنیم.

 

 


«بهنام قدسی» مدیر کانون فرهنگی و هنری امام رضا (علیه السلام) بجنورد نیز از تهیه و توزیع بسته های معیشتی به مناسبت اعیاد شعبانیه و فرا رسیدن سال نو خبر داد و گفت:  این بسته ها حاوی خشکبار برنج و ماکارونی،  روغن و حبوبات، رب گوجه فرنگی، شیرینی و شکلات و گوشت تازه گوسفندی و قند و چای  است.

 


 
وی اضافه کرد: بسته های  یک نفره تا  پنج نفره تدارک دیده شده که  به همراه  23 کارت هدیه  50 هزار  تومانی و 30 عدد کارت صد هزار تومانی به خانواده ها اهدا شد.

 


 
«غلامحسن امیری» مدیر کانون فرهنگی و هنری محبان الزهرا (سلام الله علیها) اسفراین نیز از تدارک و پیش بینی برنامه های متنوع ویژه اعیاد شعبانیه و میلاد پیشوای دوازدهم شیعیان و منجی عالم بشریت خبر داد و گفت: کاروان شادی نسیم انتظار  صبح نیمه شعبان و از پارک قائم؛ گلزار شهدای گمنام اسفراین آغاز شد.

 

 

وی برپایی ایستگاه خوشنویسی، اجرای کرسی تلاوت نور و  محفل انس با قرآن کریم و نیز مراسم جشن میلاد حضرت ولیعصر (عجل الله تعالی فرج الشریف) را از اهم برنامه ها  عنوان کرد.
 

 


گفتنی است، مراسم اعیاد شعبانیه و میلاد مسعود و فرخنده حضرت مهدی موعود (عجل الله تعالی فرج الشریف) در دیگر  کانون های مساجد شهری و روستایی  استان با اجرای مسابقات فرهنگی حضوری و مجازی،  طبخ و توزیع غذای گرم بین نیازمندان و نیز تهیه بسته های معیشتی با همکاری و مشارکت خیرین نیک اندیش و همچنین  محافل انس با قرآن و قرائت زیارت آل یاسین و نیز احیاء داری شب نیمه شعبان در جوار امامزاده ها و اماکن مذهبی به همت اهالی مسجد البته با رعایت پروتکل های بهداشتی  و فاصله اجتماعی برگزار شده است.

 

 


 

کد خبر 1041238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha