۳ میلیون و ۷۵۰ هزار مسافر در تعطیلات نوروزی وارد گیلان شدند

حلاج‌پور از ورود سه میلیون و ۷۵۰ هزار نفر مسافر به گیلان در ایام نوروز امسال خبر داد و گفت: مسافران و گردشگران باید از سکونت در واحدهای اقامتی غیرمجاز پرهیز کنند

«مسعود حلاج‌پور» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، گزارش ستاد اجرایی سفرهای نوروزی گیلان تا روز نهم فروردین‌ماه 1400 و تعداد ورود گردشگران به استان را برشمرد و اظهار داشت: تا مدت اعلام شده و طبق آمارهای دریافتی تعداد سه میلیون و 750 هزار مسافر از طریق زمینی و هوایی به گیلان وارد شده‌اند.

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان آمار مسافران خارج شده از استان را هم مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: همچنین در این مدت تعداد سه میلیون و 755 هزار نفر از استان گیلان خارج شده‌اند.

 

حلاج‌پور از وارد شدن 760 هزار دستگاه وسیله نقلیه به گیلان از طریق مبادی ورودی استان خبر داد و تصریح کرد: در این باره زمانی حدود 659 هزار دستگاه خودرو از استان خارج شده‌اند.

 

وی اهمیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اعزام تیم‌های نظارت و بازرسی به اماکن اقامتی، تفریحی و گردشگری گیلان را مورد تاکید قرار داد و گفت: تیم‌های نظارتی ستاد خدمات سفرهای نوروزی گیلان نحوه‌ خدمت‌رسانی و رعایت‌ پروتکل‌های بهداشتی را رصد می‌کنند.

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان با بیان اینکه در صورت مشاهده هرگونه نقض در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی با واحدهای متخلف برخورد می‌شود ابراز داشت: آموزش‌های لازم برای اجرای پروتکل‌های بهداشتی از قبل به واحدهای اقامتی، تفریحی و گردشگری داده شده است.

 

حلاج‌پور در پایان خاطرنشان کرد: انتظار داریم گردشگران و مسافران نوروزی که در مدت تعطیلات به استان گیلان وارد می‌شوند نیز پروتکل‌های بهداشتی را رعایت و نسبت به کوتاه‌ کردن زمان سفر خود و برنامه‌ریزی جهت بازگشت خود اقدام کنند.

 

کد خبر 1041442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha