مردمی که در مجاورت آب زندگی می کنند نباید با محدودیت مواجه شوند

حجت الاسلام رئیسی با اشاره به مشکلات ناشی از محدودیت آب در استان لرستان، گفت: مردمی که در مجاورت منابع آبی زندگی می‌کنند نباید در دسترسی به این منابع با محدودیت روبرو باشند

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام و المسلمین« سید ابراهیم رئیسی» امروز(10 فروردین) در جلسه احیا حقوق عامه در حوزه کشاورزی که با حضور مسئولین استانی و نخبگان حوزه کشاورزی استان لرستان برگزار شد، اظهار داشت: رفع محدودیت آب در استان لرستان می تواند منشاء آبادانی باشد.

 

رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه شورای عالی آب به عنوان مرجع تقسیم عادلانه آب در کشور است، افزود: این شورا باید به سرعت در خصوص دعاوی موجود در این زمینه اقدام کند.

 

وی با اشاره به مشکلات ناشی از محدودیت آب در استان لرستان، خاطرنشان کرد: مردمی که در مجاورت منابع آبی زندگی می‌کنند نباید در دسترسی به این منابع با محدودیت روبرو باشند.

 

توسعه سد سازی در لرستان ضروری است

 

حجت الاسلام رئیسی بر ضرورت توسعه سدسازی و آبخیزداری در استان لرستان تاکید کرد و گفت: در صورتی که اعتبارات کافی برای سدسازی وجود نداشته باشد، باید مقوله آبخیزداری بیش از پیش جدی گرفته شود.

 

وی بر ضرورت حفظ حریم رودخانه‌ها در کشور عنوان کرد: سیل دو سال پیش استان لرستان نشان داد که عدم رعایت چارچوب‌های مربوط به ساخت و ساز و رعایت نکردن حریم رودها و رودخانه‌ها، می‌تواند آثار منفی جبران ناپذیری را در پی داشته باشد.

 

حجت الاسلام رئیسی در ادامه کشاورزی گلخانه‌ای در محوطه‌های درون شهری را اقدام بسیار پسندیده‌ای عنوان کرد و گفت: استان لرستان در این زمینه می‌تواند به عنوان یک الگو به تمام کشور معرفی شود.

کد خبر 1041535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha