برخورد با اخلال گران بازار کهگیلویه و بویراحمد

کلانتری گفت: طی ایام نوروز، با اخلال گران در بازار عرضه کالاهای اساسی استان کهگیلویه و بویراحمد برخورد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «حسین کلانتری» امروز (۱۰ فروردین ماه) در نشست ستاد تنظیم بازار استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: با هدف تنظیم بازار، هماهنگی و انسجام خوبی با همکاری بخش‌های مختلف اجرایی شد.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه برخی استان‌ها تولید بیش از ۱۰۰ درصد مرغ و تأمین نیاز کامل خود را دارند، گفت: قیمت مرغ در استان ما با تولید کمتر از نیاز نسبت به آن استان‌ها بهتر است.

 

کلانتری تصریح کرد: با همکاری و هماهنگی بخش‌های مختلف استان، خوشبختانه با چند شاخص و ویژگی، جز استان‌هایی بودیم که عملکرد قابل قبولی در تأمین نیازهای مردم داشتیم.

 

وی ادامه داد: همچنین آسیب شناسی مشکلات سال‌های قبل انجام و عملکرد مناسبی در این بخش شکل گرفته است.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه سال گذشته تولید روزانه مرغ استان ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن بود، یادآور شد: در سال جاری ظرفیت تولید به ۱۵ هزار تن می‌رسد.

 

وی اضافه کرد: سال گذشته ۲۹ واحد مرغداری غیر فعال در استان فعال شده و ۷۵ درصد نیاز استان از داخل تأمین می‌شود.

 

کلانتری خاطرنشان کرد: با فعال سازی ۲۰ واحد مرغداری دیگر، تأمین ۱۰۰ درصدی نیاز استان در بخش مرغ را خواهیم داشت.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: جوجه ریزی نیز به موقع اجرایی شده و نظارت بسیار جدی و میدانی بر بازار استان عملیاتی شده است.

 

وی با اشاره به اینکه کنترل بازار ما صرفاً تا پایان نوروز نیست، خاطرنشان کرد: واحدهای راکد مرغداری‌ها باید فعال شود و تأمین منابع و پیگیری آن انجام می‌شود.

 

کلانتری با اشاره به اینکه بسیاری از کالاها مازاد بر سهمیه به استان تخصیص یافت، بر حضور میدانی و تداوم نظارت بر بازار تاکید کرد و گفت: در شهرستان‌ها نیز باید نظارت میدانی شکل بگیرد.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: میوه‌های تنظیم بازار کمک مناسبی به کاهش قیمت میوه در سطح بازار کرد و کاهش بیش از ۵۰ درصدی رقم خورد.

کد خبر 1041644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha