لزوم وحدت رویه دستگاه‌های اجرایی فومن برای رفع مشكل كشاورزان

علیزاده گفت: وحدت رویه دستگاه‌های اجرایی شهرستان برای رفع مشكل كشاورزان در زمینه‌های مختلف خصوصاً تامین آب زراعی باید مورد توجه قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از فومن، «شاهین علیزاده» صبح امروز(دوشنبه، 16فروردین) در جلسه شورای کشاورزی که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار کرد: با توجه به فرا رسیدن فصل زراعی، باید اهتمام ویژه به بخش كشاورزی و ظرفیت‌های این حوزه شود تا با توجه به پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی در راستای کم‌آبی، کشاورزان به مشکل نخورند.

 

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری فومن افزود: وحدت رویه دستگاه‌های اجرایی شهرستان برای رفع مشكل كشاورزان در زمینه‌های مختلف خصوصاً تامین آب زراعی باید مورد توجه قرار بگیرد.

 

وی گفت: ادارات مسئول همچون منابع آب، جهاد كشاورزی، آبیاری و همچنین بخشداران، دهیاران و شوراهای اسلامی در خصوص انجام وظایف خود در فصل زراعی جاری، تمهید مقدمات لازم را داشته باشند.

 

علیزاده با تأکید بر این که بخشداران و جهاد كشاورزی از طریق دهیاران و شوراهای اسلامی و مراكز ترویج باید نسبت به اطلاع‌رسانی كشاورزان در خصوص شروع زود هنگام كارهای زراعی با توجه به پیش بینی فصل كم آب اقدام کنند تصریح کرد: اداره امور منابع آب شهرستان برنامه‌ریزی لازم درخصوص بازسازی سردهنه‌ها و انهار كشاورزی را انجام دهد.

 

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری فومن با اشاره به این که بخشدار مركزی باید هماهنگی لازم را درخصوص همكاری دهیار و اعضای شورای اسلامی روستا و همچنین اهالی و كشاورزان منطقه رودبارچیره با اداره منابع آب شهرستان پیرامون موضوع بازسازی سردهنه كشاورزی در مناطقی كه قابل دسترسی ماشین آلات نمی‌باشد انجام دهد، تأکید کرد: مشكل آبرسانی به اراضی شالیزاری روستای سسطلان از طریق آب منطقه‌ای استان و با پیگیری معاونت فرمانداری شهرستان و منابع آب شهرستان پیگیری می‌شود.

 

وی خاطرنشان کرد: جهاد كشاورزی شهرستان باید نظارت لازم را درخصوص ادوات كشاورزی و همچنین توزیع كود و نهاده‌های كشاورزی به عمل آورد.

کد خبر 1042913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha