افزایش مناطق پرخطر کرونایی در مازندران/۱۳ شهرستان در وضعیت نارنجی و قرمز قرار گرفتند

موسوی گفت: براساس جدیدترین اعلام رنگ‌بندی کرونایی، مناطق پرخطر مازندران درحال افزایش بوده و بیشتر مناطق مازندران از امروز نارنجی شدند.

«عباس موسوی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرستان ساری، اظهار کرد: نقشه جدید رنگ‌بندی کرونایی کشور در اپلیکیشن ماسک نشان می‌دهد از امروز ۱۶ فروردین۱۴۰۰ ، دو شهرستان مازندران در وضعیت قرمز ، ۱۱ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۹ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه موج چهارم کرونا با سرعت در حال پیشرفت در اکثر نقاط کشور است، تصریح کرد: شهرستان های قرمز را شامل قائمشهر و رامسر، شهرستان های زرد را شامل نکا، میاندرود، سیمرغ ، سوادکوه شمالی، فریدونکنار،بابلسر، چالوس ، عباس آباد و کلاردشت و  شهرستان های نارنجی را شامل آمل، ساری، بابل، سوادکوه، جویبار، محمودآباد، نور، نکا، بهشهر، نوشهر، تنکابن

 

وی با اشاره به اینکه استفاده از ماسک، خودداری از دورهمی و مراسم عروسی و سوگواری ضروری است، خاطرنشان کرد: استفاده از وسایل نقیله عمومی پر ازدحام، خوردن غذا در رستوران و حضور در اماکن پرجمعیت و بخصوص سرپوشیده از عوامل اصلی انتقال کرونا است.

 

این مسئول در خصوص اجرای طرح سلامت نوروزی۱۴۰۰ در مازندران از بهره گیری ۷۵ اکیپ در طرح سلامت محیط و کار در ایام نوروز خبر داد و افزود: تاکنون بیش از ۲۸ هزار بازرسی بهداشتی در سراسر استان از واحدهای صنفی صورت گرفت و در همین مدت بیش از ۱۰۰۰ متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند.

 

موسوی با اشاره به کشف و معدوم کردن بیش از ۴۱۰۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیر قابل مصرف انسانی گفت: در همین زمینه ۳۵۲ واحد ناقض پروتکل بهداشتی در این طرح پلمب شدند.

 

وی با تاکید بر تشدید بازرسی های بهداشتی در سراسر استان به صورت شبانه روزی و برخورد جدی با متخلفین ، از مردم خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی موضوع را با شماره تلفن ۱۹۰ گزارش دهند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: با بستری شدن تعداد ۲۴۴ بیمار کرونایی جدید طی ۲۴ ساعت گذشته  تعداد بستری شدگان در مراکز درمانی و بیمارستان‌های زیرپوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل به ۸۹۴ نفر رسید.

 

 

کد خبر 1043028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha