۷۳ میلیارد ریال برای کتابخانه مرکزی شیروان هزینه شد

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان شمالی گفت: ۷۳ میلیارد ریال برای کتابخانه مرکزی شیروان هزینه شد.

«علی محمد جهانی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارداشت: این کتابخانه با مشارکت نهاد کتابخانه های عمومی کشور و شهرداری شیروان احداث شد که برای ساخت آن 73 میلیارد ریال هزینه شده که از این میزان 24 میلیارد ریال اعتبارات سفر رهبری توسط شهرداری، 42 میلیارد ریال از محل بودجه نهاد کتابخانه ای عمومی کشور و 6.5 میلیارد ریال از محل تملک استانی هزینه شده است.

 

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان شمالی بیان کرد: این کتابخانه شامل بخش های مختلف مخزن اصلی، آمفی تئاتر، پژوهشسرا، سالن های مطالعه ویژه و معمولی، بخش نشریات، اتاق کنفرانس، بخش مرجع، نابینایان و کودکان است که مخزن آن ظرفیت 100هزار جلد کتاب و سالن های مطالعه آن همزمان ظرفیت 300 نفر عضو را دارد.

 

 

جهانی با بیان اینکه زمین کتابخانه به صورت رایگان از سوی شهرداری شیروان در اختیار نهاد کتابخانه ها قرار گرفته است، عنوان کرد: در این پنج سال اخیر دو باب کتابخانه در روستای حسین آباد و ینگه قلعه و کتابخانه مرکزی در این شهرستان احداث شد که کمبود فضای مطالعه شیروان برطرف شده و در تلاش برای احداث کتابخانه در روستاهای پرجمعیت هستیم.

 

 

وی مجموع کل زیربنای کتابخانه های این شهرستان را، هزارو 913 متر مربع عنوان کرد و افزود: با احداث این کتابخانه زیربنای کتابخانه ای این شهرستان به چهار هزارو 713 مترمربع افزایش می یابد.

 

 

وی تصریح کرد: دومین کتابخانه مرکزی شیروان چهارشنبه هفته جاری با حضور برخی از مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی به بهره برداری می رسد.

 

 

جهانی خاطرنشان کرد: هم اکنون 11 باب کتابخانه شهری و روستایی در شیروان دایر است که اعضای فعال کتابخانه‌های این شهرستان به بیش از هشت هزار نفر رسیده است.

 

 

شیروان به عنوان دومین شهر پرجمعیت خراسان شمالی در 60 کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

 

 

 

کد خبر 1043209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha