حوزه علمیه هیچگاه وارد بازی ‌های حزبی نشود

آیت الله عابدینی گفت: حوزه علمیه هیچگاه وارد بازی ‌های حزبی نشود چرا که ورود به این عرصه برای حوزه‌ها بسیار خطرناک است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، آیت الله «عبدالکریم عابدینی» در دیدار با اعضای جامعه روحانیت مبارز استان قزوین بیان کرد: یکی از مهمترین رسالت روحانیون، حفاظت و حراست از انسجام و یکپارچگی حوزه علمیه استان قزوین است و باید جلوی هر گونه شکاف در این عرصه گرفته شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: هجرت از وضعیت انفعال به وضعیت فعال از سوی تمام جامعه روحانیت ضروری است؛ همانطور که رهبری در تمام عرصه‌ها فعالانه حضور دارند ما هم ‌باید به تبعیت از ایشان فعالانه در تمام عرصه ‌ها حضور پیدا کنیم و سرباز واقعی رهبری باشیم.

 

وی عنوان کرد: حفظ هویت استان قزوین موضوع بسیار مهمی است که ‌باید مورد توجه قرار گیرد؛ تحقیرآمیز است که بخشنامه‌ای عمل کنیم و منشأ اراده نباشیم و لازم است همه تا پای صندوق رأی در انتخاب افراد آزاد باشند.

 

آیت الله عابدینی تصریح کرد: اثرگذاری در مشارکت حداکثری موضوع بسیار مهمی است و همه تلاش‌ها باید به این مهم ختم شود که جامعه ایمانی و خدایی شود و با این نیت کارها را پیش برده و پای کار باشیم و همه برای اهل ذکر بودن جامعه تلاش کنیم.

 

وی با تأکید بر اینکه باید الگوی سیاسی و اجتماعی ارائه دهیم، افزود: اگر وحدت در تمام عرصه‌ها توحیدی باشد، اختلاف پیش نمی‌آید و با وحدت و یکپارچگی به نتایجی دست می‌یابیم که رضایت خدای متعال و منافع مردم تضمین شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه حفظ نگاه پدرانه از سوی روحانیون ضروری است، یادآور شد: حوزه علمیه هیچگاه وارد بازی ‌های حزبی نشود چرا که ورود به این عرصه برای حوزه‌ها بسیار خطرناک است.

 

وی تأکید کرد: همراهی روحانیت و مردم بسیار حائز اهمیت است، همانطور که روحانیت در مبارزات انقلابی و دفاع مقدس پیشگام جامعه حرکت کرد، امروز هم در کنش‌ها و واکنش‌های سیاسی باید همراه و دلسوز مردم گام بردارد.

 

کد خبر 1043547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha