چهارمحال و بختیاری در وضعیت قرمز شیوع کرونا قرار گرفت

شیرانی از انتشار گسترده ویروس کرونای انگلیسی در چهارمحال و بختیاری خبر داد و گفت: با موج چهارم کرونا و غلبه ویروس کرونای انگلیسی تمامی شهرستان ‌های استان در وضعیت قرمز یا خیلی پرخطر قرار گرفتند.

«مجید شیرانی» در گفت ‌و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد اظهار داشت: بر همین اساس شهرستان‌ های شهرکرد، بروجن، بن، خانمیرزا، کوهرنگ، اردل، فارسان، لردگان، کیار و سامان در وضعیت خیلی پرخطر شیوع کرونا یا قرمز قرار دارند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: بر اساس تعداد بیماران سرپایی و بستری روزانه در استان پیش‌بینی می شود موج چهارم کرونا ۴۰۰ فوتی در استان در پی داشته باشد.

 

به گفته شیرانی خیز چهارم کرونا از ۲۵ اسفند سال ۹۹ در استان شروع شد و پیش بینی می شود بین چهار تا شش هفته به طول بینجامد که چنانچه پروتکل های بهداشتی به خوبی رعایت شود و مردم همراهی کنند از تعداد ۴۰۰ فوتی پیش بینی شده برای موج چهارم، ۵۰ درصد کاهش می یابد اما اگر شاهد غفلت و عادی انگاری باشیم به این تعداد ۵۰ درصد اضافه می شود.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: بر همین اساس محدودیت‌های هوشمند مشاغل 2، سه و چهار در تمامی مناطق استان اجرا می‌شود و انتظار می‌رود مردم با همراهی در اجرای این محدودیت‌ها در کوتاه کردن مدت موج چهارم کرونا در استان مسئولان را یاری دهند.

 

شیرانی از انجام روزانه یک هزار و ۲۰۰ تست Pcr و ۶۰۰ تست سریع در استان خبر داد و افزود: حدود ۴۴ درصد این تست ها مثبت می شود و این روند چنانچه ادامه یابد با کمبود جدی تجهیزات و تخت‌های بیمارستانی مواجه می‌شویم.

 

وی، ازدحام بازار شب عید، دید و بازدیدها و دورهمی های نوروزی و سفرها را از مهمترین عوامل شیوع کرونا در استان برشمرد و گفت: شیوع ویروس جهش یافته انگلیسی که سرعت انتشار و سرایت بالاتری نسبت به نوع عادی آن دارد، مزید بر علت شده و سبب شده تا سرعت شیوع کرونا در استان با شدت بیشتری مواجه شود.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری از مراجعه روزانه ۲ هزار و ۱۴ بیمار مشکوک به علائم بالینی کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی استان، خاطرنشان کرد: چنانچه روند با همین شیب تداوم یابد به گرفتاری روزانه شش هزار مورد در استان می‌رسیم.

 

شیرانی با توصیه نسبت به دوری از حضور در تجمعات و دورهمی‌ها، خاطرنشان کرد: سه اصل استفاده از ماسک، شست و شوی صحیح دست‌ ها و رعایت فاصله اجتماعی می‌تواند در خصوص پیشگیری از شیوع به کرونا نقش مهمی ایفا کند.

 

کد خبر 1043819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha