استاندار فارس برای تعطیلی کامل ۲ هفته ای فارس پیشنهاد داده است

قاسم پور گفت: استاندار فارس به وزیر کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا و وزیر بهداشت برای تعطیلی کامل ۲ هفته ای فارس پیشنهاد داده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «عبدالرضا قاسم پور»، شامگاه امروز (چهارشنبه ۱۸ فروردین) در جمع خبرنگاران به صورت مجازی گفت: تعطیلی مطب پزشکان در این شرایط صلاح نیست و باید به مدیریت کرونا کمک کنند اما موارد غیر ضروری مثل عمل های زیبایی توسط دانشگاه علوم پزشکی شیراز لغو شده است.

معاون استاندار فارس افزود: تمام بیمارستان های دولتی و خصوصی استان در حال آماده باش هستند اما حجم مراجعان بسیار بالاست و حدود سه هزار مراجعه روز گذشته به مراکز درمانی استان داشته ایم و آمارها اغلب از نوع انگلیسی است و بیمارستان پشتیبان با حدود ۷۰ تخت به شیراز نیز افزوده شده است.

وی اضافه کرد: بیش از ۸۰۰ تخت به تخت های فارس اضافه شده و بخش حمل و نقل هنوز تعطیل نشده است اما در حال بررسی دقیق تر آن هستیم.

قاسم پور با تاکید بر کنترل موج چهارم کرونا بیان کرد: برای ورود و خروج در هر شهرستان برای ورود به رنگ شهرستان های دیگر باید توجه کرد و ورود پلاک غیر بومی به شیراز ممنوع است و خروج خودروهای شخصی پلاک بومی نیز از شیراز ممنوع و مشمول جریمه است مگر برای موارد ضروری و با ارایه مدارک کافی تردد امکان دارد.

وی ادامه داد: برخی واحدهای تجاری با تخطی از نکات بهداشتی در شیراز تعطیل نکردند اما نظارت ها ادامه دارد و بازرسان اتاق اصناف فارس و اتحادیه های صنفی و سازمان صمت اخطار داده اند و اگر توجه نکنند در مرحله بعد پلمب و برخورد قضایی نیز اعمال خواهد شد.

معاون استاندار فارس اضافه کرد: برای کاهش دامنه مشاغل گروه یک نیز مواردی را در نظر داریم که با ستاد کرونای ملی مطرح شود.

وی تاکید کرد: امروز استاندار فارس به وزیر کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا و وزیر بهداشت برای تعطیلی کامل ۲ هفته ای فارس پیشنهاد داده است تا با سخت گیری بیشتر و تعطیلی ادارات غیر ضروری بجز دستگاه های خدمات رسان ضروری، این تعطیلی اعمال شود.

قاسم پور اعلام کرد: در صورت موافقت این پیشنهاد، تعطیلی کامل اعمال خواهد شد و احتمال تعطیلی مترو از شنبه نیز وجود دارد که در ستاد استانی کرونا فردا بررسی خواهد شد.

کد خبر 1043870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha