۷۰ باب کتابخانه در حال تکمیل است

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: ۷۰ باب کتابخانه کشور در حال تکمیل است.

«علیرضا مختارپور» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار داشت: اینک بیش از 350 کتابخانه کشور در دست ساخت است که از این تعداد 70 پروژه بالای 80 درصد پیشرفت فیزکی دارد.

 

 

 دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: امید می رود امسال طرح های نیمه تمام بالای 80 درصد تکمیل و به بهره برداری برسد و مابقی در سال های آینده به تدریج کامل خواهد شد.

 

 

وی گفت: از سال 93 تاکنون هرسال بیش از 100 باب کتابخانه به تعداد کتابخانه های کشور اضافه شده اما برخی از کتابخانه ها به دلیل سوانح طبیعی سیل، زلزله، فرسودگی و غیره خارج شدند که این تعداد 100 باب به مجموعه کتابخانه ها اضافه نشده  اما بازسازی و نوسازی کتابخانه ها باعث شده استفاده بهتری از کتابخانه های جدید شود.

 

 

 

مختارپور تعداد کل کتاب در کتابخانه های موجود را 42 میلیون جلد عنوان کرد و افزود: هرساله تعداد بسیاری کتاب اضافه می شود که در رویکرد جدید در اکثر کتابخانه ها دسترسی آزاد و قانونی به پایگاه های اطلاعاتی جهان نشریات و کتب متصل هستند که مراجعه کنندگان می توانند از آن استفاده کنند.

 

 

 

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در خصوص تاثیر کرونا در این حوزه گفت: به دلیل اینکه موظف به رعایت پروتکل های بهداشتی بودیم کتابخانه را در شهرهای نارنجی و قرمز تعطیل کردیم و در شهرهای زرد از طریق ارسال کتاب برای اعضا فعالیت داشتیم و کرونا باعث شد پدیده توجه کتابخانه های عمومی به استفاده از فضای مجازی ترویج کتاب و کتابخوانی بیشتر شود.

 

 

 

 در حال حاضر بیش از سه هزار و 500 کتابخانه عمومی در سراسر کشور فعال است که از این تعداد دو هزار و 600 باب کتابخانه نهادی و بیش از 900 باب کتابخانه مشارکتی است.

 

 

 

 

کد خبر 1043882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha