وضعیت قرمز در لرستان/ سلامت مردم در حصار کرونا ویروس قرار گرفت

وضعیت همه شهرهای استان لرستان درپی شیوع فاز چهار کرونا ویروس قرمز شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، استاندار لرستان در سخنانی با اشاره به وضعیت قرمز شهرهای استان در پی آغاز فاز چهارم شیوع ویروس کرونا، با تاکید بر ضرورت رعایت مصوبات استانی و ملی ستاد مقابله با بیماری کروناف اظهار داشت: در زمینه سلامت مردم با کسی تعارف نداریم.

 

« سید موسی خادمی» از افزایش تعداد مبتلایان به بیش از ۱۰۰۰ نفر، بستری ها به بیش از ۱۷۰ نفر و مرگ حدود ۷ نفر در روز خبر داد و گفت: همه علائم نشان از وقوع روزهای سخت پیش رو دارد.

 

وی خاطرنشان کرد:  که اگر مراقبت نکنیم شرایط به مراتب نسبت به موج های قبلی بدتر خواهد بود.

 

خادمی بیان کرد: دراین راستا با رویکرد مدیریت موج جدید بیماری کرونا هرگونه مراسم منجر به تجمع اعم از سیاسی، مذهبی، فرهنگی، اداری، عزاداری یا عروسی ممنوع خواهد بود و در صورت تخلف با افرادی که بانی تجمع باشند برخورد قانونی می شود .

 

وی با اشاره به اهمیت استفاده از ماسک و حفظ فاصله گذاری اجتماعی، افزود: داوطلبان شرکت در انتخابات شوراهای شهر و روستا نیز از برگزاری هرگونه تجمع انتخاباتی اکیدا خودداری کنند و فرمانداران و بخشداران نیز در صورت مشاهده تخلف، قاطعانه برخورد قانونی نمایند .

 

رئیس ستاد استانی مقابله با کرونا تاکید کرد: ادارات، بانک ها، ناوگان حمل و نقل عمومی، مساجد، سینماها، مراکز گردشگری و تمامی اماکن نسبت به نظارت بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی اهتمام ویژه داشته باشند و از ایجاد تجمع و ارائه خدمات به افرادی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند جداً خودداری کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: فرمانداران و مدیران دستگاه های اجرایی عضو ستاد با جدیت در اعمال دستورالعملهای ستاد اقدام کرده و در نظر داشته باشند معیار ارزیابی مدیران، عملکرد آنها در زمینه مقابله با کرونا خواهد بود و نتایج این ارزیابی اردیبهشت ماه اطلاع رسانی می شود .

 

وی با بیان اینکه دو هفته سخت را پیش رو خواهیم داشت، تصریح کرد: در زمینه سلامت مردم با کسی تعارف نداریم و لازم است مردم نیز در این شرایط به عنوان ناظر عمل کنند . بسیار مهم است در صورت مشاهده تخلف، با امر به معروف و نهی از منکر به متخلفان تذکر داده شود و نسبت به اطلاع رسانی تخلفات به دستگاه های ذیربط مانند دادستانی، نیروی انتظامی، علوم پزشکی و استانداری اقدام کنند تا برخورد قانونی صورت گیرد .

 

استاندار لرستان با اعلام ضرورت همکاری و هماهنگی بین دستگاه های اجرایی و مردم برای مهار موج جدید کرونا، یادآور شد: امیدواریم با رعایت بیش از پیش دستورالعمل های بهداشتی در هفته های پیش رو بتوانیم از این موج به خوبی عبور کنیم، هرچند معیشت مردم دچار مشکل می شود اما سلامت از اهمیت بالاتری برخوردار است و مجبوریم به قیمت حفظ سلامت از برخی فعالیت ها چشم پوشی کنیم .

 

ایجاد جو همدلی و همکاری مهم ترین گام در مهار و کنترل بیماری کروناست

 

 مشاور رئیس و مدیر حوزه ریاست دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: ایجاد جو همدلی و همکاری الویت اول ما در مهار و کنترل  بیماری کروناست.

 

« علی فرهادی» افزود: برای مبارزه با ویروس منحوس کرونا و کنترل و مهار این بیماری می طلبد  که برای تامین سلامت مردم همه راههای اساسی مهار این ویروس را طبق برنامه و پروتکل های بهداشتی  پیگیری کنیم .

 

وی خاطرنشان کرد: تعامل سازنده و راهگشا بین مسئولین دانشگاه علوم پزشکی لرستان و سایر مسئولان و مردم می تواند در کنترل وضعیت نقش مهمی داشته باشد.

 

فرهادی با تشکر از زحمات بهداشت و درمان، اظهار کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا مسئولین و کادر بهداشتی و درمانی پای کار بوده اند.

 

تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در لرستان به 81 هزار و 726 نفر افزایش یافته است

 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به آمار روز افزون مبتلایان به بیماری کرونا در استان لرستان، گفت: تاکنون۸1 هزار و 726 لرستانی به بیماری کرونا مبتلا شده اند.

 

« مریم کوشکی» اظهارداشت: طبق آمار موجود در مجموع تاکنون 273هزار و403نمونه به آزمایشگاه های لرستان ارسال شده است.

 

وی افزود: پاسخ 268هزار و 797نمونه پاسخ داده شده است که جواب 187هزار و 70مورد منفی بوده است.

 

 کوشکی ابراز کرد: تاکنون یک هزار و 421نفر نیز بر اثر ابتلا به بیماری کرونا فوت کردند.

 

وی بیان داشت: هم اکنون نیز 620 بیمار مبتلا و مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند.

 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان به وضعیت شهرستان های لرستان از لحاظ شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: همراهی مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی مهم ترین راه کنترل بیماری کروناست.

 

بخش خصوصی در مبارزه با بیماری کرونا نقش مهمی دارند

 

رئیس نظام پزشکی مرکز استان هم در سخنانی گفت:  بخش خصوصی  در امر مبارزه با بیماری ناشی از ویروس کرونا نقش مهمی دارد.

 

« علاءالدین شیخی»  همچنین با اشاره به اینکه صاحبان حرف پزشکی (پزشکان دندانپزشکان و داروسازان و ماماها  و سایر همکاران) در معرض  ابتلا به این بیماری هستند، افزود: با هماهنگی ریاست سازمان نظام پزشکی  کشور و وزارت بهداشت مقرر شد  نسبت به واکسیناسیون همکاران شاغل در بخش خصوصی اقدام شود.

 

وی  ادامه داد: طرح واکسیناسیون همکاران شاغل در بخش خصوصی از روز 17 فروردین باتوجه به اولویت های ارائه شده توسط سازمان آغاز شده است.

 

شیخی بیان کرد: امید است همکاران بخش  خصوصی  همچنان همکاری لازم را با دانشگاه علوم پزشکی  در مبارزه با این بیماری بعمل آورند.

 

امروز در شرایط قرمز ناشی از بیماری کرونا مردم نقش مهمی در کنترل بیماری کرونا دارند.

 

پرهیز از حضور غیر ضروری در خارج از منزل، استفاده از ماسک، رعایت پروتکل های بهداشتی توسط می تواند زمینه صیانت از سلامت جامعه و کنترل و مهار بیماری کرونا باشد.

کد خبر 1043975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha