تاسیس کانون های جدید در مساجد استان اردبیل / آغاز فعالیت های اجرایی رویداد ملی «فهما ۲»

سقاء گفت: هم اکنون ۵۸۹ کانون فرهنگی هنری در مساجد استان فعال هستند که از این تعداد ۶۰ درصد در مناطق روستایی و ۴۰ درصد در مناطق شهری قرار دارند که با تاسیس کانون های جدید این تعداد تا بیش از ۶۳۰ کانون افزایش خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، «نادر سقاء» امروز (19 فروردین ماه) در دیدار مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل از ستاد گفت: رویداد ملی پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران در قالب «فهما 2» از 25 فروردین ماه عملیاتی می شود و فعالان کانون های مساجد فعالیت های فرهنگی خود را می توانند از طریق سامانه بچه های مساجد برای مشارکت در این طرح ثبت کنند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل تصریح کرد: ویژه برنامه های ماه مبارک رمضان و طرح غنی سازی اوقات فراغت از مهمترین فعالیت های کانون های مساجد است که با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی صورت خواهد گرفت.

 

این مقام مسئول یادآور شد: کانون های فرهنگی هنری الهادی (ع) و ثارالله (ع) در طرح ملی «ایران قوی» رتبه های برتر کشوری در رواق های فیلم و قلم را از آن خود کردند و بزودی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تجلیل خواهند شد.

 

سقاء افزود: شیوع بیماری کرونا زمینه فعالیت های فرهنگی در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی را برای فعالان کانون های مساجد مهیا کرد و امروز شاهد حضور بچه های مسجد در عرصه های مجازی برای اجرای منویات مقام معظم رهبری در فضای مجازی است.

 

وی بیان کرد: طبق سال های قبل تفاهم نامه همکاری با سایر ارگان های فرهنگی و اجرایی با هدف حمایت از فعالیت های فرهنگی در مساجد صورت گرفته و با بیش از 50 دستگاه اجرایی تفاهم نامه منعقد شده است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان ادامه داد: تلاش های فعالان کانون ها در مساجد به صورت گمنام هست و تاکنون ظرفیت های خوبی برای جذب نوجوانان و جوانان به مساجد فراهم شده است.

 

سقاء تاکید کرد: در سال جاری تلاش خواهیم کرد تا جلسه های شورای هماهنگی کانون ها در شهرستان با حضور ائمه جمعه به صورت متمرکز برگزار شود تا شاهد افزایش فعالیت های فرهنگی در مناطق دورافتاده و روستایی باشیم.

 

کد خبر 1043990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha