طرح جامع  مدیریت هوشمند محدودیت ها در لرستان اجرایی شد

خادمی با اشاره به رنگ قرمز همه شهرستان های استان در پی شیوع بیماری کرونا، گفت:رعایت پروتکل های بهداشتی و اجرای مصوبات ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا می تواند نقش مهمی در مدیریت بیماری کرونا داشته باشد.

« سید موسی خادمی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت:  به دنبال تغییر وضعیت اکثر شهرستانهای استان به رنگ قرمز، ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا مصوباتی را اعلام کرده است.

 

استاندار لرستان با بیان اینکه مردم نقش محوری در مدیریت بیماری کرونا دارند، افزود: رعایت پروتکل های بهداشتی و اجرای مصوبات ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا می تواند نقش مهمی در مدیریت بیماری کرونا داشته باشد.

 

وی از اجرای طرح جامع  مدیریت هوشمند محدودیت ها در استان خبرداد و افزود: طبق این طرح لازم است همه دستگاه های اجرایی از تاریخ ابلاغ صورتجلسه نسبت به رعایت دستورالعمل های اقدام نمایند.

 

خادمی خاطرنشان کرد: بدیهی است معیار ارزیابی کلیه مدیران دستگاه های اجرایی استان، شهرستانها، فرمانداران و بخشداران از نظر استانداری نحوه برخورد با شرایط حاضر و اجرای دستورالعمل ها مطابق طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت ها در جهت کمک به اصلاح شرایط موجود و بازگشت استان به وضعیت کم خطر خواهد بود.

 

وی ادامه داد: مقرر گردید اداره کل صمت با هماهنگی اصناف نسبت به تعطیلی  گروه های شغلی  ۲،۳ و ۴ در شهرهای قرمز بر اساس طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت ها اقدام نماید.

 

خادمی خاطرنشان کرد: هتل ها، متل ها، مهمانپذیرها و مجتمع های گردشگری نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی اقدام و در صورت مشاهده تخلف با متخلفان برخورد قانونی صورت پذیرد.

 

وی ادامه داد:  فعالیت مدارس و آموزشگاه های دولتی و غیر دولتی و همچنین آموزشگاه های زبان خارجی، هنری و ... تا عادی شدن شرایط ممنوع می باشد.

 

خادمی ابراز کرد: فرمانداری ها از برگزاری هرگونه جلسات، دورهمی ها و مهمانی ها توسط کاندایداهای شورای اسلامی شهر و روستا  ممانعت به عمل آورده و با متخلفان برخورد قانونی صورت پذیرد. 

 

وی اذعان داشت: اداره کل صمت نسبت به تأمین و توزیع مناسب کالاهای اساسی مردم اقدام لازم را به منظور جلوگیری از تجمع و ایجاد صف های طولانی به عمل آورد.

 

استاندار لرستان افزود: مطابق طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت ها  تا زمان تغییر وضعیت شهرها به زرد و آبی از فعالیت کلیه تالارها جلوگیری و با متخلفان برخورد قانونی صورت پذیرد.

 

وی ادامه داد: همچنین مطابق طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت ها  از  برگزاری هرگونه فعالیت های مذهبی و فرهنگی (نمازجمعه، نمازهای جماعت یومیه مساجد، مراسم های آیینی و مذهبی و ... ) تا تغییر وضعیت شهرها جلوگیری به عمل آید.

 

استاندار لرستان بیان کرد: شهرداری ها با همکاری پلیس راهور نسبت به مسدود نمودن ورودی آرامستانها اقدام نمایند.

 

وی افزود: برگزاری جشنواره ها، همایش ها، کارگاه ها،  رزمایش و ... توسط کلیه دستگاه های اجرایی تا اطلاع ثانوی ممنوع می باشد.

 

خادمی افزود: همچنین لازم است نیروی انتظامی حداکثر همکاری را با اتاق اصناف جهت تعطیلی پاساژ ها به عمل آورد.

وی ادامه داد: در صورت عدم همکاری مدیران پاساژها ضمن برخورد با متخلفین، شرکت توزیع نیروی برق نسبت به قطع برق آنها اقدام نماید.

 

خادمی افزود: شهرداری ها تا عادی شدن شرایط و رفع وضعیت قرمز،  نسبت به جمع آوری دست فروش  ها اقدام نمایند.همچنین ترتیبی اتخاذ نمایند تا با تهیه لیست دست فروش ها کمک های معیشتی در قالب طرح شهید سلیمانی از طریق سپاه استان در اختیار آنها قرار گیرد.

 

وی ابراز کرد: کلیه دستگاه های اجرایی استان و بانک ها از ارائه هرگونه خدمات به ارباب رجوع فاقد ماسک خودداری نموده و از ورود آنها ممانعت به عمل آورند.

 

خادمی افزود: مقرر گردید طرح محدودیت تردد در شهرها ازساعت ۲۲ شب لغایت ۳ صبح با جدیت اعمال گردد.

 

استاندار لرستان با بیان اینکه از فعالیت آرایشگاه های زنانه، مردانه و سالنهای زیبایی تا اطلاع ثانوی ممانعت بعمل آید، افزود: از فعالیت بوستانها و خصوصا مراکز تفریحی دارای شهربازی و واحدهای سیار ( سرسره بادی، ترامبولینگ و... ) و همچنین قایق سواری در مراکز تفریحی آبی تا اطلاع ثانوی جلوگیری به عمل آید.

 

وی اذعان داشت: فرمانداران با همکاری دادستانی و نیروی انتظامی از برگزاری هرگونه مراسم شادی( عروسی و ... ) در منازل جلوگیری به عمل آورده و با متخلفان برخورد قانونی انجام پذیرد.

 

خادمی اظهار کرد: کلیه افراد و دستگاههای اجرایی می توانند عدم رعایت دستورالعمل های فوق را در هر نقطه از استان جهت برخورد قانونی با دستگاه یا فرد متخلف، به شماره تماس ۳۳۳۱۵۰۱۴ - ۰۶۶ دبیرخانه ستاد کرونا استان اطلاع دهند.

کد خبر 1043991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha