شهید آوینی در مسیر به فعلیت رساندن ارزش ها و احکام اسلامی در قالب هنر تلاش بسیاری کرد

بحرینی با اشاره به تلاش شهید آوینی در مسیر به فعلیت رساندن ارزش ها و احکام اسلامی در قالب هنر گفت: هنر انقلاب اسلامی در دهه اول انقلاب شکل گرفت و در دامن ارزش ها و باورهای اسلامی و نیز با الهام از مضامین فرهنگی، سیاسی و اجتماعی رشد و توسعه یافت.

«حمید بحرینی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید سید مرتضی آوینی و تبریک روز هنر انقلاب اسلامی اظهار کرد: از آنجا که شهید آوینی، تمام لحظه های عمر با برکت خود را به ویژه پس از انقلاب اسلامی، در مسیر به فعلیت رساندن ارزش ها و احکام اسلامی در قالب هنر صرف کرد و به حق در این راه خدمات ارزنده و کم نظیری را در عرصه های گوناگون و گسترده هنر و اندیشه از خود به یادگار گذاشت، سالروز شهادت این هنرمند فرزانه، به عنوان روز هنر انقلاب اسلامی نامیده شده است.

 

مدیر توسعه فرهنگی هنری سازمان منطقه آزاد اروند با بیان اینکه شهيد سید مرتضی آوينی روز جمعه ۲۰ فروردين ۱۳۷۲ هنگامی كه برای توليد مجموعه‌ای جديد از «روايت فتح» به فكه،‌ منطقه‌ عملياتی والفجر مقدماتی به همراه گروه رفته بود، بر اثر انفجار مين به شهادت رسيد افزود: هر چند فيلم‌های «روايت فتح» تا آن زمان در ميان مردم مشهور بود اما تا آن زمان كسی نمی دانست كه سازنده آنها كيست؟ چراكه نه در این مستند و نه در هيچ كدام از فيلم‌هايی كه او كارگردانی و تدوين كرده بود، نام عوامل عنوان نمی شد و شهید آوينی به تصميم خود وفادار مانده بود.

 

وی تصریح کرد: شهيد سید مرتضی آوينی تصميم گرفته بود كه ديگر چيزی كه حديث نفس باشد ننويسد و ديگر از خودش سخنی به میان نياورد.

 

بحرینی هنر انقلاب اسلامی را سبکی خاص از هنر دانست و اضافه کرد: هنر انقلاب اسلامی در دهه اول انقلاب شکل گرفت و در دامن ارزش ها و باورهای اسلامی و نیز با الهام از مضامین فرهنگی، سیاسی و اجتماعی رشد و توسعه یافت. 

 

وی با بیان اینکه هنر انقلاب از دیدگاه های متفاوتی مانند سیر تاریخی، ساختار بصری، عملکرد، مشخصات و شیوه ی اجرا و ... قابل بررسی است عنوان کرد: تعهد، اخلاق مداری، واقع گرایی، توجه به آرمان ها، ارزش های والای دینی و اسلامی، در خدمت حقایق بودن، دفاع از آرمان ها و اصول انقلاب اسلامی، فراهم ساختن زمینه رشد و هنر مبتنی بر معرفت اسلامی، ترویج فضایل اخلاقی و انقلابی و ... را می توان از ویژگی ها و خصوصیت های اصلی هنر انقلاب برشمرد.

 

مدیر توسعه فرهنگی هنری سازمان منطقه آزاد اروند در بخش دیگری از سخنان خود به سالروز شهادت سپهبد شهید علی صیاد شیرازی اشاره كرد و ادامه داد: این شهید والامقام یکی از غیور مردان و دلاوران تاریخ این سرزمین اسلامی بود که در روزهای سخت انقلاب و در دوران دفاع مقدس با از خودگذشتگی برای حفظ و صلابت اسلام و میهن عزیزمان اقدامات بی شائبه ای انجام داد.

 

وی ابراز کرد: شهید صیاد شیرازی همیشه و در همه حال پیرو ولایت فقیه و رهبر انقلاب بود و اگر بخواهیم در یک جمله افتخارات دنیوی و اُخروی او را توصیف کنیم باید گفت ایشان به نماز اول وقت توجه ویژه و خاصی داشتند.

 

بحرینی با اشاره به اینکه این شهید والا مقام که در حادثه ترور توسط منافقین منفور به درجه رفیع شهادت نائل آمد از پرچم داران وحدت، اخوت، هماهنگی و هم افزایی ارتش و سپاه بود یاد آور شد: بی تردید رشادت‌ها و حماسه آفرینی‌های شهید صیاد شیرازی در طول دوران خدمت و افتخار آفرینی به ویژه در مقابله با ضد انقلاب ها و مزدوران استکبار جهانی در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی در کردستان و سپس مقابله سلحشورانه با نظامیان بعثی و نیز منافقان پلید در هشت سال دفاع مقدس و خدمات و آثار ارزنده و ماندگار وی طی دوره مسئولیت در سطوح راهبردی و عالی نیروهای مسلح در ستاد فرماندهی کل قوا او را از زمره پرچمداران وحدت، اخوت، هماهنگی و هم افزایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برجسته ساخته و برای همیشه راهگشای نسل‌های مدافع انقلاب اسلامی و استقلال، تمامیت ارضی و امنیت ملی کشور خواهد بود.

 

کد خبر 1044246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha