شعب های اخذ رای اصفهان افزایش می یابد/ ثبت نام هزار نفر برای شورای روستا

قاسمی با اشاره به ضرورت توجه به مراکز اخذ رای و کاهش تراکم گفت: شعب های اخذ رای این استان برای انتخابات خردادماه افزایش می یابد.

«حیدر قاسمی»، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان به اقدامات صورت گرفته برای فرآیند انتخابات امسال اظهارداشت: فعالیت ستاد انتخابات در سراسر استان اصفهان از 19 اسفندماه سال گذشته آغاز شده و ستاد اجرایی، مراحل ثبت نام برای شوراهای اسلامی شهر ها انجام شده و ثبت نام شوراهای اسلامی روستاها نیز در حال انجام است.

 

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان با اشاره به ضرورت توجه به مراکز اخذ رای و کاهش تراکم افزود: شعب های اخذ رای این استان برای انتخابات خردادماه 20 درصد نسبت به دوره های قبل افزایش می یابد.

 

وی ادامه داد: بررسی های لازم پیرامون این موضوع در شهرستان های مختلف انجام شده و بر اساس نیاز این اقدام صورت می گیرد که تراکم کاهش و دسترسی ها افزایش یابد.

 

*ثبت نام سه هزار و 700 نفر برای کرسی شوراهای اسلامی شهرها

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان با اشاره به پایان ثبت نام کاندیدهای انتخاباتی شورای اسلامی شهرها گفت: سه هزار و 700 نفر در سراسر استان اصفهان برای 109 شهر ثبت نام کردند که مراحل استعلام ها و بررسی صلاحیت ها در حال انجام است.

 

وی میزان مشارکت در ثبت نام را نسبت به دوره قبل شوراها کاهشی اعلام کرد و گفت:  این تعداد ثبت نام کننده نسبت به دوره چهارم افزایش داشته است.

 

*ثبت نام هزار نفر برای شوراهای اسلامی روستا و عشایر

 

قاسمی با اشاره به ثبت نام هزار نفری افراد برای شوراهای اسلامی روستا و تیره های عشایر گفت: این مرحله نیز از 16 فروردین ماه آغاز و تا یک هفته ادامه دارد که تاکنون این تعداد نفر ثبت نام کرده اند.

 

وی تعداد کرسی برای تصدی شوراهای اسلامی روستاهای استان اصفهان را بیش از سه هزار نفر اعلام کرد و گفت: بیش از 900 روستا شورای سه نفره و بیش از یکصد روستا شورای پنج نفره دارند.

 

*حضور جوانان و دارای تحصیلات تکمیلی در شوراها

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان با اشاره به حضور افراد مختلف در این دوره از انتخابات پارلمان محلی گفت: جوانان و افراد دارای تحصیلات تکمیلی برای شوراهای اسلامی شهر و روستاها ها ثبت نام کرده اند.

 

وی اضافه کرد: خانم ها نیز برای ثبت نام در شوراهای اسلامی شهر و روستا پیش قدم شده و در مناطق مختلف ثبت نام کرده اند.

 

*مطابق دستورالعمل های ستاد کرونا و انتخابات پیش می رویم

 

قاسمی با اشاره به اینکه ثبت نام غیرحضوری کاندیدها در شرایط سخت کرونایی بسیار کارگشا بود، خاطرنشان کرد: از این طرح با وجود تجربه اول کارساز بوده و از تجمع جمعیت در مراکز ثبت نامی جلوگیری کرده است.

وی افزود: مطابق دستورالعمل های ستاد کرونا و انتخابات پیش می رویم و هر گونه تصمیم گیری برای افزایش روزهای برگزاری انتخابات و شرایط خاص دیگر همانند کل کشور عمل می شود.

کد خبر 1044248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha