تاخت و تاز بی رحمانه کرونا در بندر ماهشهر/ ظرفیت بیمارستان ها تکمیل شد

شنبدی از تکمیل ظرفیت تمامی بیمارستان های بندرماهشهر از بیماران کرونایی خبر داد و گفت: مردم خود باید نگران سلامت خود باشند چرا که ویروس به شدت بیرحم و در حال تاخت و تاز است و در صورت عدم توجه عموم، قطعا روزهای بسیار سختی در پیش خواهیم داشت.

«محمد شنبدی» در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بندرماهشهر اظهار کرد: با سرعت گرفتن سرایت بیماری متاسفانه هر روز بر تعداد بیماران کرونایی شهرستان افزوده می شود و نیاز است با اعمال محدودیت ها و تعطیلی مشاغل گروه ۲ و سه و چهار این روند متوقف شود.

 

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندرماهشهر تعداد بیماران بستری در مراکز درمانی بندر ماهشهر را ۱۴۰ نفر عنوان کرد و افزود: در جلسه ای که روز چهارشنبه با حضور روسای بیمارستان های حاجیه نرگس معرفی، نفت و امام موسی کاظم (ع) برگزار کردیم مقرر شد تمام ظرفیت (۶۰ تخت) بیمارستان تامین اجتماعی به بیماران کرونایی اختصاص یابد.

 

وی اضافه کرد: با وجود این تصمیم، به دلیل حجم سرایت ویروس کرونا در شهرستان، هر ۶۰ تخت بیمارستان تامین اجتماعی نیز تکمیل شد.

 

دبیر ستاد کرونای شهرستان بندر ماهشهر تصریح کرد: با تمهیدات شورای تامین شهرستان قرار شد مساعدت لازم جهت ظرفیت سازی جدید برای پذیرش بیماران کرونایی صورت پذیرد اما بایستی در نظر داشت که ظرفیت ما نامحدود نیست و تنها راه غلبه بر این بیماری عمل به توصیه ها و تن دادن به محدودیت ها و رعایت پروتکل هاست.

 

وی عنوان کرد: در پیشانی مبارزه با این بیماری منحوس، همکاران ما در بهداشت و درمان قرار دارند. عزیزانی که ۱۴ ماه متوالی لحظه ای استراحت و آسایش نداشته اند و اکنون با این پیک شدید عمیقا نگران خستگی، فرسایش و بیماری آنان هستیم.

 

شنبدی ابراز کرد: جدا از محدودیت هایی که اعمال می شود، مردم خود باید نگران سلامت خود باشند؛ ویروس بی رحم و به شدت در حال تاخت و تاز است و اگر مردم در خانه نمانند و قرنطینه خانگی و پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنند، قطعا روزهای بسیار سخت و غمباری را تجربه خواهند کرد کما اینکه هم اکنون ۳۵ تن از بیماران در وضعیت حاد کرونایی در بخش های مراقبت های ویژه (ICU) بستری هستند و این بسیار ناراحت کننده است.

 

وی ادامه داد: کودکان از مهمترین ناقلان کرونا ویروس هستند و به طور خاموش بیماری را منتقل می کنند؛ لذا باید مراقبت کرد که این عزیزان نیز در خانه بمانند و قرنطینه را رعایت کنند.

 

رئیس شبکه بهداشت و درمان بندر ماهشهر در پایان یاد آور شد: مدیران ادارات، سازمان ها و شرکت ها نیز باید جهت حفظ سلامت نیروی انسانی خود سقف حضور کارکنان شان را بر اساس وضعیت قرمز شهرستان مدیریت کنند.

 

کد خبر 1044269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha