کمک ۶۰ میلیارد ریالی مردم قزوین به فعالیت های عمرانی در بقاع متبرکه

حجت الاسلام مجیدی گفت: مردم خیر و نیکوکار استان قزوین ۶ میلیارد تومان در قالب طرح مودت به اجرای فعالیت های عمرانی در بقاع متبرکه استان کمک کردند.

حجت الاسلام «سید مصطفی مجیدی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قزوین گفت: طرح مودت یکی از طرح هایی است که با رویکرد تسریع در بازسازی و اجرای پروژه‌ های عمرانی بقاع متبرکه اجرا می ‌شود که در سال گذشته هم این طرح در استان اجرایی شد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین ادامه داد: بر این اساس مردم خیر و نیکوکار استان قزوین  6 میلیارد تومان در قالب طرح مودت به اجرای فعالیت های عمرانی در بقاع متبرکه استان کمک کردند که این رقم جدا از نذوراتی است که مردم در بقاع متبرکه داشتند.

 

وی عنوان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی موجود و شیوع بیماری کرونا و تعطیلی آستان مقدس امامزادگان، میزان نذورات مردم در بقاع متبرکه طی سال گذشته 40 درصد کاهش داشت البته در درآمد موقوفات 69 درصد افزایش را داشتیم.

 

حجت الاسلام مجیدی تأکید کرد: در مجموع میزان درآمد بقاع متبرکه و موقوفات 36 درصد افزایش داشته است که امیدواریم در سال جاری با بهبود شرایط اقتصادی شاهد افزایش موقوفات و وقف این صدقه جاری باشیم.

 

وی یادآور شد: در سال گذشته با توجه به شرایط بد اقتصادی 9 وقف جدید ثبت شد که این وقف های صورت گرفته در زمینه آزادسازی زندانیان، اطعام، کمک به بیماران نیازمند، تهیه جهیزیه، کمک به ایتام و طلاب علوم دینی بوده است.

 

کد خبر 1044310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha