خداوند رزق را به شرط تلاش می دهد

حجت الاسلام تاج الدینی گفت: بی تاب بودن نه رزق را زیاد می کند نه رزق را کم می کند.خدا رزق را به شرط تلاش می دهد. هیچ وقت خداوند انسان را فراموش نمی کند مگر اینکه که انسان خدا و خود را فراموش کند.

حجت الاسلام «مسعود تاج الدینی» در گفتگو با خبرنگار شبستان درباره مشکلات معیشتی مردم در وضعیت های مختلف اجتماعی همانند کرونا گفت: مشکلات معیشتی عوارض هر بلا است، عقب افتادن از زندگی مادی است. بیماری، زلزله و سیل هزینه دارد. انسان تا جایی که در خود توان می بیند باید قدم های خود را بردارد و خدا را رزاق ببیند.

 

کارشناس مذهبی افزود: بی تاب بودن نه رزق را زیاد می کند نه رزق را کم می کند.خدا رزق را به شرط تلاش می دهد. هیچ وقت خداوند انسان را فراموش نمی کند مگر اینکه که انسان خدا و خود را فراموش کند. البته خداوند آن زمان بنده را فراموش نمی کند.

 

وی تصریح کرد: روزی حضرت موسی به خداوند می گوید از رزق فرعون بکاهد تا او بداند روزی ده خداوند است، خداوند می فرماید، فرعون مرا فراموش کرده است اما من بنده خود را فراموش نکرده ام.

 

 حجت الاسلام تاج الدینی با تاکید بر این مومن حقیقی در برابر مشکلات صبر دارد افزود: ایمان مراتب  و درجات دارد همانند تحصیلات است. یک نفر مدرک ابتدایی دارد و  یک نفر دوست دارد تا  دکتری پیش رود و  پشتکار داشته باشد. مومن شدن هم اینگونه است، باید افراد قدم هایش رابرای مومنتر شدن بردارند و خدا هم کمک می کند.

 

وی خاطر نشان کرد: نقش جامعه را نمی توان نادیده گرفت اما همیشه محدود آدمی هستند که محفوظ می مانند و بر موج جامعه ای که از دین دور است سوار نمی شوند و راه خود را می روند. معتقدند اگرجامعه  قرآنی باشد راه را می روند و اگر غیر این باشد راه خود را پیش می روند و با جامعه کاری ندارند، هر کسی خود را بسازد اطراف را می سازد.

 

کد خبر 1044339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha