تولید مهمترین رکن شعارهای یک دهه اخیر است

حجت الاسلام عبدی گفت: تولید مهمترین رکن شعارهای یک دهه اخیر رهبر انقلاب است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، حجت الاسلام «ماشاء الله عبدی» با اشاره به نامگذاری سال 1400 از سوی مقام معظم رهبری در تبیین شعار سال در جمع خبرنگاران گفت: مقام معظم رهبری در یک دهه گذشته شعارهای سال را با محوریت اقتصادی و تولید داخل نامگذاری کرده اند که این نشان از اهمیت مسئله تولید و رونق داخلی است.

 

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه روح الله استان مرکزی با اشاره به اینکه تولید مهمترین رکن شعارهای یک دهه اخیر از سوی مقام معظم رهبری است، افزود: رهبر انقلاب با انتخاب این شعارها در سال های اخیر به دنبال یک فرهنگ سازی و توجه همگانی به تولید داخلی بودند.

 

وی در ادامه با بیان اینکه خوشبختانه این مسئله آثار و برکات بسیار زیادی به همراه داشته، ادامه داد: باید توجه داشت علیرغم تاکیدات ایشان در طی این ۱۰سال و اقدامات بسیار فراوان اما چرا انتظاری که ایشان از مسئله تولید داشتند محقق نشده که پاسخ آن در شعار امسال وجود دارد.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در شعار امسال علاوه بر اهمیت تولید، مسئله پشتیبانی ها و مانع زدایی ها را آورده اند، گفت: رفع موانع پیش روی تولید و پشتیبانی از تولیدات داخلی امری مهم است و باید مانع زدایی های داخلی و خارجی از بین بروند.

 

خودکفایی راهی موثر در خنثی سازی تحریم ها

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه روح الله استان مرکزی؛ پشتیبانی همه جانبه از تولید را امری ضروری دانست و اظهار کرد: یکی از موانع خارجی رونق تولید در طی این سال ها تحریم های ظالمانه غربی ها است و امروز خنثی سازی تحریم ها و رفع تحریم با قوانین و شرایطی که مقام معظم رهبری فرمودند از اهمیت زیادی برخوردار است.

 

حجت الاسلام عبدی رسیدن به خود کفایی را راهی موثر در راستای خنثی سازی توطئه ها و تحریم های دشمنان دانست و بیان کرد: خودکفایی سبب خروج کشور از وابستگی به بیگانگان می شود و این مهم به طور کلی تحریم ها را خنثی می کند.

 

وی اضافه کرد: رسیدن به خود کفایی سبب می شود تا تحریم ها نتواند اقتصاد کشور را دچار مشکل کند و این یک راهبرد مهم است.

 

رفع موانع فرهنگی و اقتصادی در دستور کار

این مقام مسئول با اشاره به اینکه باید همه موانع و مشکلات پیش رو رفع شوند، گفت: مهمترین موانعی که در حوزه مانع زدایی رونق تولید در داخل مطرح است موانع فرهنگی و اقتصادی است که البته اقدامات و زیرساخت های خوبی در طی این سال ها انجام شده که باید با جدیت ادامه پیدا کند.

 

حجت الاسلام عبدی در ادامه با بیان اینکه ذهنیت منفی نسبت به تولیدات داخلی یک مانع فرهنگی در راستای رونق تولید است، بیان کرد: این مهم به عنوان یک آفت بزرگ محسوب می شود اما با فرهنگ سازی و مشارکت مردم از بین خواهد رفت.

 

وی برند سازی و معرفی کردن کالاهای خارجی به عنوان کالای مرغوب را از دیگر موانع فرهنگی دانست و گفت: باید در این راستا نیز تلاش شود و با بهره گیری از فضای مجازی این فرهنگ غلط را اصلاح کنیم و به برند سازی کالاهای با کیفیت داخلی بپردازیم.

 

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه روح الله استان مرکزی در بخش دیگری از سخنانش به پیشرفت های ایران اسلامی در عرصه های مختلف اشاره کرد و گفت: در طی این سال ها در بسیاری از عرصه ها شاهد پیشرفت تولید داخل و خودکفایی در بخش ها دفاعی، علمی و آموزشی بودیم که می تواند برای سایر بخش ها الگویی باشد.

 

وی خاطر نشان کرد: اگر به تولید داخل و تولید کنندگان و صنعتگران داخلی بها داده شود قطعا شاهد اقدامات خوبی خواهیم بود.

کد خبر 1044603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha