مشکل آب منطقه عشایری شمال شیروان برطرف می شود

مدیر اداره امور عشایری شیروان گفت: با اتمام طرح آبرسانی به عشایر منطقه گلیل واقع در بخش سرحد این شهرستان، مشکل آنان در این زمینه برطرف می شود.

«علی ابراهیمی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار داشت: عملیات آبرسانی به عشایر این منطقه از سال ۹۶ شروع شد که با اجرای ۱۴ کیلومتر خط انتقال، سه ایستگاه پمپاژ و مخازن با حجم هزار و ۲۴۰ متر مکعب ۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای فاز نخست آن هزینه شد.

 

مدیر اداره امور عشایری شیروان بیان کرد: با اتمام فاز اول۲۶۲ خانوار عشایری مشتمل بر هزار و ۲۵۰نفر جمعیت و ۳۵ هزار راس دام سبک از آب شرب بهداشتی برخوردار شدند که این فاز در ۱۲ سامان عرفی و ۴۸ محله عشایری (بیچرانلو، جیرسستان، میلانلو و نامانلو) به مرحله اجرا گذاشته شد.

 

ابراهیمی با اشاره به اجرای فاز دوم این طرح از سال گذشته عنوان کرد: برای شبکه توزیع این مرحله ۴۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی بند(ه) تبصره ۴ مصوب شد که تاکنون ۱۲ میلیارد آن تخصیص یافته که ۳۵ کیلومتر شبکه توزیع، ۴ ایستگاه پمپاژ برق، ۱۰۰ متر مکعب مخازن فشارشکن و احداث یک ایستگاه پمپاژ انجام شده است.

 

وی با اشاره به پیشرفت ۹۰درصدی فاز دوم این طرح و اتمام آن تصریح کرد: میزان آب تخصیص داده شده برای این طرح ۱۰۰ هزار مترمکعب است که ۶۰ هزار مترمکعب برای دام و ۴۰ هزار مترمکعب برای شرب عشایر می باشد و برای اتمام آن ۱۵میلیارد ریال دیگر اعتبار نیاز است.

 

ابراهیمی با بیان اینکه قبلا عشایر این منطقه برای تامن آب از تانکرهای چرخدار استفاده می کردند، افزود: کمک به معیشت عشایر، ماندگاری آن ها برای حفظ امنیت مرزی در منطقه گلیل و پایداری تولید، تامین آب سالم و بهداشتی، حفظ مراتع با رعایت تعادل دام و مرتع  جهت جلوگیری از تخریب  مراتع و فشار بیش از حد دام، جلوگیری از مخاطرات تامین آب، کمک به زیرساخت های عشایری و جذب گردشگر، کمک به حفظ محیط زیست، کاهش هزینه های تولید در راستای اقتصاد مقاومتی و تحقق شعار سال از اهداف این طرح است.

 

عشایر شهرستان شیروان شامل ۱۵ هزار نفر جمعیت با دو هزار و ۸۰۰ خانوار در قالب ۹ طایفه، ۳۵۰ هزار راس دام سبک در اختیار دارند.

 

کد خبر 1044774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha