فیلم فاخر در حوزه شهدا کم داریم/ برای روایت سیره شهدا باید آوینی باشیم

سردار مسلمی گفت: امروز در قالب هنر در بهترین وجه و شیواترین وضعیت می‌توان شهدا را معرفی کرد. هر پیامی اگر در قالب هنر ریخته شود ماندگار می شود؛ متاسفانه امروزه فیلم فاخر درباره شهدا کم داریم و نتوانستیم در حوزه فیلم‌سازی به خوبی به شهدا بپردازیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، سردار «سیاوش مسلمی» امروز(22فروردین) در آئین نکوداشت هفته هنر انقلاب اسلامی و روز بسیج هنرمندان ضمن تبریک به‌مناسبت روز بسیج هنرمندان و هفته هنر انقلاب اسلامی، اظهار کرد: شهدا حاضر و ناظر بر اعمال و رفتار ما هستند و اگر هر کاری برای شهدا رقم بخورد برکاتی از خود شهدا در آن مراسم به منصه ظهور خواهد رسید.

 

فرمانده سپاه کربلای مازندران افزود: یکی از رسالت‌های مهم سپاه به‌ویژه بخش‌های اقشاری سپاه، انتقال مفاهیم و معارف برگرفته از ایثار و رشادت‌های شهدا به نسل‌های آینده انقلاب است چرا که شهدا در عرصه‌های مختلف جان‌فشانی کردند و حماسه‌ها آفریدند.

 

سردار مسلمی تصریح کرد: انتقال حماسه آفرینی‌ها و مفاهیم فرهنگ شهادت و ایثار، یکی از ثمراتش محافظت از انقلاب است و انتقال آن به عهده همه نیرو‌های انقلابی و همه آن‌هایی که دلسوز انقلاب هستند، است.

 

وی اذعان کرد: انتقال معارف اسلامی مصون کننده انقلاب است این معارف ناب شهدا برگرفته از معارف اسلامی است که شامل: اعتقادات، ارزش‌ها و همه مفاهیمی است که از ائمه معصومین(علیهم السلام)  برای ما به یادگار گذاشته است، این همان الگویی که برای نسل‌های آینده انقلاب است که باید به جوانان انتقال داده شود.

 

سردار مسلمی گفت: هرکسی که در هر مسئولیتی است باید داشته‌های شهدا را به دست صاحبان اصلی آن برساند، یکی از اندیشمندان غربی در بررسی‌هایی که درباره فرهنگ‌های مختلف جوامع داشت، اذعان کرد یکی از تئوری‌های غربی برای مقابله با انقلاب اسلامی است.

 

وی در ادامه بیان کرد: در این تئوری به از بین بردن جایگاه و نقش خانواده در جامعه تاکید شده که البته مهم‌ترین نقش در خانواده را مادر برعهده دارد و همچنین در فرهنگ متعالی اسلام نقش مادر بسیار ارزنده است.

 

سردار مسلمی خاطرنشان کرد: دشمن همچنین نظام آموزشی را مورد هدف قرار داد تا بر نقش معلم اثر منفی بگذارد و در آخر نظام الگوسازی جامعه اسلامی را مخدوش کند، از این رو ما باید برای نسل‌های آینده یک الگوی تربیتی درست با مبانی الهی لحاظ کنیم.

 

فرمانده سپاه کربلا در مازندران با اشاره به اینکه ارزشمندترین الگویی که انقلاب اسلامی به نسل جوان می‌تواند بدهد سبک زندگی شهدایی است، اضافه کرد: برای هرگونه کم‌کاری درباره ترویج فرهنگ و سبک شهدایی در جامعه باید در قیامت پاسخگوی شهدا باشیم.

 

سردار مسلمی عنوان کرد: خانواده های شهدا دارای اصالت هستند و وقتی از خصوصیات شهدا می‌گویند انسان متحیر می‌شود، باید این شهدا را به جوانان به درستی معرفی کرد، کسانی هم هستند که رفتار و سیره‌شان شهدایی است و آن‌ها شهدای زنده هستند، سوال اینجاست که ما چقدر از این‌ها الگو یاد گرفتیم و به نسل جوان معرفی کردیم؟!

 

وی اظهار کرد: آینده انقلاب برای جوانان و دست جوانان است و اگر بتوانیم معارف دفاع مقدس را به‌درستی و آنگونه که در شان شهدا باشد، به جوانان معرفی کنیم قطع به یقین انقلاب را بیمه خواهیم کرد و اگر در این کار کوتاهی کنیم، باید پاسخگوی شهدا باشیم.

 

سردار مسلمی افزود: امروز در قالب هنر در بهترین وجه و در شیواترین وضعیت می‌توان شهدا را معرفی کرد و باید بدانیم که هر پیامی اگر در قالب هنر ریخته شود ماندگار خواهد شد، اما متاسفانه امروزه فیلم فاخر تولید شده درباره شهدا کم است و  نتوانستیم در حوزه فیلم‌سازی به خوبی به شهدا بپردازیم.

 

فرمانده سپاه کربلا در مازندران با اعلام اینکه برخی از فیلم‌سازان امروزه فیلم‌هایی تهیه می‌کنند که در شان جامعه اسلامی نیست، گفت: امروز همین فیلم‌ها به قشر جوان تزریق می‌شود و سبک زندگی غربی را ترویج می‌کنند در صورتی که داستان‌ها و معارف بی‌نظیری از شهدا داریم که می‌توانیم در قالب‌های هنری به نسل‌های چهارم و پنجم انقلاب برسانیم.

 

این مسئول ادامه داد: ما حتی نتوانستیم یادگاری‌های شهدا را در میان نسل جوان به تصویر بکشیم، باید همچون " شهید آوینی" انقلاب و دستاوردهای شهدا را روایت کنیم، اگر همه بتوانیم روایت‌گر صادق انقلاب باشیم قطعا پاسخ محکمی به توطئه‌های دشمن دادیم چرا که دشمن در حال سیاه‌نمایی علیه انقلاب است.

کد خبر 1044954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha