تدارک متنوع شبکه دو به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان

همزمان با فرا رسیدن ماه ضیافت الهی، شبکه دو سیما برنامه های متنوعی را برای روزه داران و خانواده‌ها در ماه مهمانی خدا تدارک دیده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما، جدیدترین سخنرانی‌های حجت الاسلام شیخ حسین انصاریان در «ایوان بهشت» ، قرائت دعای ماه مبارک رمضان و مناجات‌خوانی توسط «حاج محمود کریمی»، «ترتیل‌خوانی قرآن کریم» ، سرالن‌های «بچه مهندس 4» و «فرج و رحمت»، ویژه‌برنامه سحرگاهی «به وقت کربلا»، ویژه‌برنامه افطار«آدم‌های خوب شهر»، ویژه برنامه شبانگاهی «راه شب»، برنامه شبانگاهی «دست در دست»،  مسابقه «محاکات»، «فرمول جاذبه»، «کوی محبت»، «آسمانی‌ها»، «از لاک جیغ تا خدا»، ویژه برنامه «شب های قدر»، «کلبه عموپورنگ»،«نمادو»، «دست کی بالا»، فیلم های سینمایی به همراه مستندهای متعدد  و ... عناوین ویژه برنامه هایی است که به عنوان تدارک های ویژه شبکه دو برای ضیافت الهی ماه رمضان معرفی می شود.

 

سریال «بچه مهندس 4»
 سریال «بچه مهندس 4» که در ادامه سه فصل پیشین آن در گروه فیلم و سرال  شبکه دو تهیه شده همزمان با ماه مبارک رمضان هر شب ساعت ۲۱:۳۰ پخش می شود. این سرال  به تهیه‌کنندگی سعید سعدی، کارگردانی احمد کاوری و نگارش حسن وارسته، امیر شاداب و احسان فکا روانه آنتن خواهد شد.
ثریا قاسمی، فرهاد قائمیان، محمدرضا رهبری، مهشید جوادی، سیما خضرآبادی، سهند جاهدی، کورش سلیمانی، عبدالرضا اکبری، عباس جمشیدی‌فر، سیاوش چراغی‌پور، شیوا خسرومهر، عزت‌الله مهرآوران، شهین تسلیمی، محمدرضا هدایتی، امید روحانی، رضا استادی، رحیم نوروزی، علیرضا جلالی‌تبار، بهنام شرفی، وحید نفر، ساغر عزیزی، رضا نامداری، روشنگ سه‌گله، پرویز بزرگی، حسین شمس‌آبادی، مونا خوارزمی، حسن ولیخانی، گروه بازیگران فصل چهارم این سرال  را تشکیل می‌دهند. بازپخش این سرالخ ۰۰:۴۵، ۱۶:۱۵ و ۱۱:۳۰ خواهد بود.

 

سریال «فرج و رحمت»
سرالس فرج و رحمت با نام اصلی «فرج و رحمة» در استقبال از ماه مبارک رمضان روانه آنتن شده و پخش آن دراین ایام نیز ادامه دارد.
کارگردانی این سراله 30 قسمتی را محمدیاسین وقاف و تهیه کنندگی آن را احمد حومانی عهده دار است. این سراله محصول سال 2019 لبنان بوده و کاری از تأمین برنامه شبکه دو است که هر هفته از شنبه تا چهارشنبه ساعت 15:10 به روی آنتن شبکه دو می رود.
 

«به وقت کربلا» در سحرهاى ماه مبارک رمضان
«به وقت کربلا» ویژه برنامه سحرگاهی شبکه دو سیماست که با اجرای سید کمال هاشم زاده به صورت زنده از کربلای معلی روانه آنتن می شود. این ویژه برنامه به تهیه‌کنندگی مهدی ذاکری کاریست از گروه معارف که همراه با بخش‌های «سحرنامه»، «آهنگ سحر»، «فرازهایی از دعای ابوحمزه»،  گفت‌وگوی کارشناسی، مناجات خوانی مادحین برتر کشور، شعرخوانی شعرای آیینی جوان، قرائت دعای سحر به صورت زنده و بخش‌های متنوع در ارتباط با حرم معصومین (ع) هر روز ساعت ۳:۰۰ تقدیم به سحرخیزان مومن خواهد شد.
 

مجله تصویری «راه شب» 
«راه شب» برای اولین بار با تلفیق دو ساختار مختلف نمایش و برنامه ترکیبی در ماه مبارک رمضان روانه آنتن می‌شود. این برنامه شامل بخش‌های مختلفی چون «قصه شب»، «نُت»، «ترنج»، «سفیر»، «بیست و دو»، «شاخه نبات» و ... است. داستان کلی «راه شب» روایت یک گروه برنامه‌سازی از تولید یک مجموعه تلویزیونی است که در مسیر تولید برنامه هر بار قصه‌هایی با محوریت خانواده و اجتماع نقل می‌شوند و در دل این داستان‌ها به اتفاقاتی از دهه 40 تا امروز پرداخته می‌شود. حدود 200 بازیگر در این مجموعه به ایفای نقش می‌پردازند و لوکیشن اصلی واستودیوی «راه شب» در شهرک غزالی قرار دارد.
برنامه شبانگاهی «راه شب» کاریست از گروه اجتماعی فرهنگی به تهیه کنندگی و کارگردانی مجتبی سلیم‌خانی که جمعه شب‌ها حوالی ساعت ۲۳:0۰ روانه آنتن شبکه دو سیما می شود.
 

برنامه شبانگاهی «دست در دست»
این برنامه با دعوت از مهمانانی ویژه در حوزه‌های مختلف فرهنگی، هنری، ادبی، اجتماعی، ورزشی، علمی و ... در ایام ماه مبارک رمضان به صورت ویژه ای روانه آنتن می‌شود. تاثیرگذاری افراد در بزنگاه‌های اجتماعی و تاریخی، موضوع مهم همراهی افراد جامعه در جدیدترین میدان همدلی یعنی دوران  شیوع کرونا و هم‌صحبت شدن با گروه‌های جهادی و کسانی که گام‌های موثری در یاری رساندن به همنوعان خود برداشته‌اند از محورهای این برنامه است.
«دست در دست» کاریست از گروه معارف به تهیه‌کنندگی هادی خدادی و اجرای سیاوش عقدایی که در ایام ماه مبارک رمضان شنبه، یکشنبه و دوشنبه حوالی ساعت 23:30 روانه آنتن می‌شود.
 

 «فرمول جاذبه»؛ ماجرای آدم‌هایی که جذابند
«فرمول جاذبه» عنوان یکی از تازه‌های شبکه دو سیما در حوزه تاریخ، تمدن و هویت ایرانی‌-اسلامی است که در ایام ماه مبارک رمضان روانه آنتن می‌شود.
این برنامه با شعار ماجرای آدم‌هایی که جذابند به معرفی و زندگی‌نامه 13 شخصیت تاثیرگذار و بزرگِ  مدفون در سرزمین تخت فولاد اصفهان می‌پردازد.
جلال‌الدین همایی، ابوالقاسم میرفندرسکی، جلال تاج اصفهانی، محمدحسین مصورالملکی، سید محمد صمصام، عبدالجواد فلاطوری، محمدباقر زند کرمانی، سلیمان خان رکن الملک، سید محمدباقر درچه ای، حسین خرازی، بی بی مریم بختیاری، نصرت سادات امین، رحیم ارباب، عناوین 13 شخصیتی هستند که در این برنامه به آنها پرداخته شده و معرفی می شوند.
 

«آدم‌های خوب شهر»
«آدم‌های خوب شهر» ویژه‌برنامه افطار شبکه دو سیماست. این برنامه برای چهارمین سال متوالی روایتیست از زندگی انسان هایی که توانسته‌اند در زندگی دیگران به صورتی مثبت موثر باشند که این تاثیرگذاری از مسیر آموزش، اشتغالزایی، شرکت در امور خیر و ... می گذرد. 
ورزشکاران موفق، زنان بدسرپرست و بی‌سرپرستی که جزو کارآفرینان برتر هستند، نخبگان علمی با سرگذشت‌هایی خاص، کادر درمان و ... از جمله مهمانان این برنامه هستند.
این برنامه کاریست از گروه خانواده با مشارکت کمیته امداد امام خمینی (ره) به تهیه‌کنندگی علی‌اکبر کریمی و اجرای سید کاظم احمدزاده که هر روز ساعت 19:20 روانه آنتن می‌شود.


 «محاکات» حکایت‌گریِ داستان زندگی آدم‌ها
مسابقه «محاکات» در ایام رمضان به صورت ویژه‌ای روانه آنتن می‌شود. «محاکات» با اجرای منصور ضابطیان  مسابقه‌ای بزرگ برای روایت داستان‌های زندگی، یک چالش دوست‌داشتنی و صمیمی از حکایت‌هایی است که روایتگر آن خود مردم هستند.
این برنامه کاریست از گروه اجتماعی فرهنگی به تهیه‌کنندگی جواد فرحانی که سه‌شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه ساعت 23:330 از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

 

«آسمانی‌ها»؛ روایت شهدای آسمانی کادر درمان
«آسمانی‌ها» عنوان مستندی با موضوع شهدای کادر درمان و مدافعان سلامت است که ماه رمضان در کنار خانواده‌های‌شان نیستند. این مستند به تهیه‌کنندگی امیر خورشیدی ‌فر در گروه معارف تولید‌ شده و پنجشنبه 2 اردیبهشت همچنین از شنبه 11 تا چهارشنبه 15 اردیبهشت ساعت 11:20  روانه آنتن می ‌شود.
 

فرازهایی از آموزه‌های دینی در «ایوان بهشت»
جدیدترین سخنرانی‌های حجت الاسلام شیخ حسین انصاریان در حسینیه همدانی ها به تهیه کنندگی سعید پورفرج، کاریست از گروه معارف که هر روز ساعت ۱۳:۲۰ در روزهای ماه مبارک رمضان برای پخش در نظر گرفته شده و ساعت ۶:۰۰ نیز تکرار آن روانه آنتن می شود.
 

«دعا و مناجات‌خوانی حاج محمود کریمی»
مناجات و ادعیه خوانی با نوای حاج محمود کریمی هر بامداد حوالی ساعت  ۱ بامداد روانه آنتن می شود.
 

«تلاوت های روزانه و ترتیل خوانی»
جزءخوانی قرآن کریم هر روز ساعت ۱۰:۳۰ از امامزاده حسین ابن موسی الکاظم شهر طبس برای روزه داران ضیافت الهی که در این ایام به ختم کلام ا... مجید می پردازند در نظر گرفته شده است.
 

«ویژه شب های قدر»
در لیالی نورانی قدر شبکه دو سیما ویژه برنامه های خود را در قالب قرائت دعای جوشن کبیر و برگزاری مراسم احیاء از ساعت 00:00 از اماکن متبرکه و با نوای ذاکران اهل بیت (ع)  تقدیم بینندگان این شبکه می کند.
 

«کلبه عمو پورنگ» و «دست کی بالا»
  «کلبه عمو پورنگ» به تهیه کنندگی مسلم آقاجانزاده، اجرا و بازی داریوش فرضایی و کارگردانى احمد درویش  علیپور کاری از گروه اجتماعی هر روز ساعت ۱۸:3۰ روانه آنتن خواهد شد. «دست کی بالا» کاری از گروه کودک و نوجوان به تهیه‌کنندگی سید محسن مناجاتی نیز با حال و هوایی ویژه و قصه‌گویی گیتی خامنه شنبه تا چهارشنبه ساعت 09:50 در جدول برنامه‌های کودک و خردسال قرار دارد.
 

«از لاک جیغ تا خدا»
مستند «از لاک جیغ تا خدا » که قسمت های گذشته آن مورد تحسین و استقبال گسترده مخاطبان خاص و عام قرار گرفت در این ایام از شبکه دو سیما پخش می شود.این برنامه کاری است از گروه خانواده و با محوریت تکریم حجاب و بانوان محجبه که همراه با روایت هایی از بانوانی که به تازگی موفق به بهره مندی از پوشش چادر شده اند، روایت می شود. الگوسازی برای جامعه دختران و زنان کشور و نیز ارائه حجاب برتر از اهداف این برنامه است. این برنامه هر روز ساعت 17:50 از شبکه دو سیما روانه آنتن می‌شود.
 

«کوی محبت»
ویژه برنامه معارفی «کوی محبت» کاری از گروه معارف با حضور اساتید حوزه و دانشگاه، شخصیت ها و کارشناسان به تعمیق معارف اسلامی در گفتگوی کارشناسی از اماکن متبرکه می پردازد. این برنامه در مناسبت های مذهبی وفات حضرت خدیجه (س)، ولادت امام حسن (ع)، شهادت امام علی (ع) و لیالی قدر در جدول پخش برنامه های شبکه دو سیما قرار دارد.

 

«نمادو»
«نمادو» دوربین شبکه دو در سراسر کشور و کاری از گروه دانش و اقتصاد در ایام رمضان با گزارش هایی خاص از استان ها و مناطق مختلف کشور پیرامون انعکاس مراسم ویژه این ماه هر روز در فواصل کنداکتور به بینندگان شبکه دو سیما تقدیم می‌شود.
 

مستندهای «قدس» و «طبس»
مستندهای «قدس» و «طبس» کاری از گروه سیاسی به ترتیب به مناسبت آخرین جمعه ماه رمضان و شکست حمله نظامی آمریکا در طبس 17 و 5 اردیبهشت روانه آنتن خواهند شد.
همچنین فیلم‌های سینمایی مرتبط با این ایام در پنجشنبه و جمعه هر هفته به نمایش‌ درمی‌آید.

کد خبر 1045043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha