برگزاری مرحله نهایی جشنواره بین المللی قصه گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس در شب یلدا

کامرانی گفت: مرحله پایانی بیست وسومین جشنواره بین المللی قصه گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس، همزمان با شب یلدا و به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سعیدرضا کامرانی»، امروز (دوشنبه 23 فروردین) با اشاره به فراخوان بیست و سومین جشنواره بین المللی قصه گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس در جمع خبرنگاران به صورت مجازی گفت: این جشنواره با شعار «آینده ساختنی است» و با محورهای امیدها و آرزوها، شادی ها و غم ها و ایثار و از خودگذشتگی، جهاد و مقاومت در عرصه های مختلف زندگی فراخوان شده است.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس افزود:گ به دلیل شیوع کرونا این جشنواره قصه گویی به صورت مجازی برگزار خواهد شد و علاقمندان با مراجعه به پایگاه جشنواره به نشانی www.kanoonfest.ir می توانند ثبت نام کرده و آثار خود را ارسال کنند.

وی اضافه کرد: جشنواره بیست و سوم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس در بخش ملی شامل اجرای زنده به صورت مجازی، قصه گویی از سوی دختران و پسران 12 تا ۱۸ سال، زنان و مردان ۱۸سال به بالا و مادربزرگ ها و پدربزرگ ها در سه بخش قصه هایی برای کودکان، قصه هایی برای نوجوانان و «قصه هایی برای بزرگسالان» است.

کامرانی با اشاره به بخش بین الملل این جشنواره بیان کرد: این بخش نیز شامل رقابت صحنه ای به صورت مجازی قصه گویان برگزیده ۲۲ دوره جشنواره قصه گویی در مراحل منطقه ای، ملی یا بین الملل، قصه گویان و مجریان حرفه ای دارای سابقه اجرا در رسانه ملی و تئاتر کشور و قصه گویان منتخب سایر کشورها است.

وی با اشاره به بخش های جدید این جشنواره گفت: در جشنواره بیست و سوم، 2 بخش جدید با نام های «قصه گوی برتر» و «پادکست» به اضافه شده است که قصه گوی برتر، رقابت حرفه ای های حوزه قصه گویی است که تنها افرادی می توانند شرکت کنند که بر اساس جدول امتیازات مشخص شده، امتیاز لازم را در حوزه های مختلف به دست بیاورند.

کامرانی ادامه داد: امسال و برای سومین بار، مسابقه قصه ۹۰ ثانیه با عنوان «قصه زندگی من» در جشنواره بین المللی قصه گویی برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: بخش «من و کرونا» نیز روایت ایثار و از خودگذشتگی کادر درمان، روایت زندگی در روزهای قرنطینه و روایت مهربانی و همدلی با دیگران و... است و «دیروز غرورآفرین، فردای افتخارآفرین» به روایت جان فشانی های سربازان و رزمندگان انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس، مدافعان حرم، شهدای هسته ای  و قهرمانان حوزه ی علم و دانش می پردازد که 2 محور موضوعی بخش ۹۰ ثانیه ای است و تمامی گروه های سنی امکان شرکت در آن را دارند.

کامرانی اعلام کرد: مرحله پایانی بیست وسومین جشنواره بین المللی قصه گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس، همزمان با شب یلدا و به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

کد خبر 1045286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha