طبس قرمز شد/ ۱۱۵ بیمار کرونایی جدید در خراسان جنوبی شناسایی شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در شبانه روز گذشته ۱۱۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان خراسان جنوبی شناسایی شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «کامبیز مهدی زاده» امروز (۲۳ فروردین) با اعلام آخرین آمار بیماران کرونایی در خراسان جنوبی اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته، ۲۷۳ آزمایش تشخیص کرونا در سطح استان انجام شده است که در مجموع ۱۱۵ بیمار شامل ۲۰ بستری و ۹۵ نفر سرپایی شناسایی شد.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به انجام آزمایش های تشخیص سریع (RT) در استان اشاره کرد و گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۷۵۴ آزمایش سریع تشخیص کرونا برای افراد مشکوک به بیماری در خراسان جنوبی انجام شد که ۱۲۱ مورد مثبت مبتلا به کرونا هم از این طریق شناسایی شدند.

 

وی با اشاره به وضعیت فعلی بیماران مبتلا به کرونا در استان ادامه داد: هم اکنون ۲۵۳ بیمار بستری تنفسی، ۱۰۵ بیمار بستری مثبت و ۲۳ نفر بیمار مثبت بستری در آ‌ی سی یو در بیمارستان ‌های استان وجود دارد.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد: در شبانه روز گذشته نیز با ثبت یک مورد فوت جدید بیماران کرونایی، تعداد فوتی‌های ناشی از این بیماری در خراسان جنوبی به ۷۷۷ نفر رسید.

 

مهدی زاده با بیان اینکه اکنون خراسان جنوبی چهار شهرستان قرمز و ۶ شهرستان نارنجی دارد و هیچ شهرستانی در این استان آبی (کم‌خطر) نیست، گفت: شهرستان‌های بیرجند، قائنات، فردوس و طبس در وضعیت قرمز (خیلی پر خطر) قرار گرفتند.

 

وی افزود: همچنین شهرستان‌های نهبندان، زیرکوه، سرایان، بشرویه، سربیشه و درمیان به رنگ نارنجی (پر خطر) درآمدند.

کد خبر 1045289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha