مسابقه فرهنگی قرآن و عترت ویژه هیئات مذهبی در کردستان برگزار می‌شود

نورعلی خزاعی گفت: به مناسبت ماه مبارک رمضان مسابقه فرهنگی قرآن و عترت ویژه هیئات مذهبی در کردستان برگزار می‌شود.

نورعلی خزاعی رئیس شورای هیئات مذهبی کردستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان از اجرای برنامه‌های معنوی در ماه مبارک رمضان خبر داد و اظهار کرد: ماه رمضان ماه نزول قرآن و ماه عبادت است که برای استفاده از این ماه معنوی برنامه‌های مختلفی توسط هیئات مذهبی استان اجرا می‌شود.

 

وی افزود: تهیه و توزیع فایل صوتی سی جزء کامل قرآن کریم در فضای مجازی برای استفاده عموم مردم، ختم قرآن خانگی توسط هیئات مذهبی و پحش صدای مناجات در تمامی مساجد، هیئات مذهبی و حسینیه‌ها تا پایان ماه مبارک رمضان از برنامه‌های هیئات مذهبی استان است.

 

وی خاطرنشان کرد: همچنین مسابقه فرهنگی قرآن و عترت ویژه هیئات مذهبی در ماه مبارک رمضان به صورت مجازی برگزار می‌شود.

 

رئیس شورای هیئات مذهبی استان کردستان با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا منجر به تعطیلی مساجد و بسیاری از کسب و کارها شده است، افزود: برای پیشگیری و مقابله با گسترش این ویروس تمامی برنامه‌های هیئات مذهبی نیز در فضای مجازی و یا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی پیگیری می‌شود.

 

خزاعی ادامه حمایت‌های مومنانه و کمک‌های خیرین برای کمک به افراد آسیب‌پذیر از کرونا را از دیگر فعالیت‌های هیئات مذهبی استان دانست و بیان کرد: تهیه و توزیع غذای گرم به صورت بیرون بر توسط هیئات مذهبی در نیمه ماه مبارک رمضان به مناسبت میلاد کریم. اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) انجام می‌شود.

 

وی همچنین از آمادگی هیئات مذهبی برای برگزاری مراسم لیالی قدر در 30 نقطه استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با حضور حداقل شرکت کنندگان خبر داد و گفت: در صورت  کاهش ویروس کرونا این مراسم با حداقل حضور مردمی برگزار می‌شود.

 

وی سخنرانی و مداحی ویژه شب‌ شهادت حضرت علی(ع) در سی هیئت مذهبی استان بدون حضور مخاطب و پخش در فضای مجازی را نیز از دیگر برنامه‌های هیئات مذهبی دانست و اضافه کرد: راه‌اندازی پویش کتابخوانی در هیئات مذهبی محوری در استان، استفاده از ظرفیت مداحان و شاعران آئینی در برنامه‌های مناسبتی به ویژه روز جهانی قدس در فضای مجازی، جمع‌آوری کمک‌های مومنانه برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد استان را از دیگر برنامه‌های ماه مبارک رمضان دانست.

 

رئیس شورای هیئات مذهبی کردستان در پایان همکاری گروه‌های هیئتی در راستای ترویج امر به معروف و نهی از منکر برای حفظ حرمت ماه مبارک رمضان و جلوگیری از روزه‌خواری در ملع عام را از دیگر برنامه‌های هیئات مذهبی استان در ماه مبارک رمضان برشمرد.

کد خبر 1045484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha