نقش مهم کانون های مساجد در ایجاد نشاط اجتماعی

حجت الاسلام جاسمی، گفت: کانون های مساجد نقش مهمی در ایجاد نشاط اجتماعی بین مردم و جوانان دارند.

حجت الاسلام سید جواد جاسمی  رئیس اوقاف و امورخیریه ناحیه ۱ کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت:نشاط اجتماعی یکی از پایه های اساسی در ایجاد انگیزه و امیدواری بین مردم است ، اگر این ظرفیت مورد بی توجهی قرار گیرد،دستاورد های بدی مثل ناامیدی و بی انگیزگی در بین مردم ایجاد می‌شود و در این بین نهاد های مختلفی از جمله کانون های فرهنگی و هنری مساجد در این حوزه نقش مهمی دارند.

 

حجت الاسلام جاسمی افزود: واگذاری فعالیت ها و نقش ها در مسجد به جوانان،نوجوانان و دیگر فعالان باعث تثبیت نشاط اجتماعی می شود.

 

رئیس اوقاف و امورخیریه ناحیه ۱ کرمانشاه، تصریح کرد:کشاندن انرژی کودکان و نوجوانان و جوانان به حضور در مساجد خود مهمترین عامل در ایجاد نشاط اجتماعی است و مانع از کج روی جوانان در جامعه است.

 

وی با اشاره به کشاندن و از کارهای جذب جوانان به حضور در مساجد ، اظهار کرد: ارتباط امام جماعت محترم مسجد محله با مدارس محله(با برگزاری نماز جماعت در مدارس، شرکت امام جماعت در مناسبت های مختلف مدارس،شرکت در انجمن اولیا و مربیان و )، برگزاری یک سری از مناسبت های مدارس در مساجد محله ، برخورد های خوب و مناسب با کودکان و نوجوانان در مساجد، دادن مسئولیت به کودکان و نوجوانان در مساجد (باید کاری کرد کودکان،نوجوانان خودشان را متعلق به مسجد بدانند)، تجلیل از دانش آموزان در مساجد صورت گیرد ، ارتباط صمیمی امام جماعت با کودکان و نوجوانان ، برگزاری مسابقات مختلف و قابل برگزاری در مسجد، برگزاری اردوهای علمی ، تفریحی،زیارتی، نمایش فیلم در مساجداز مهمترین اقدامات موثر در جذب جوانان به مساجد است.

 

حجت الاسلام جاسمی گفت: برنامه ریزی در جهت عادت دادن اقشار کودک و نوجوان به کار های خوب و پسندیده ، نظافت و تمیزی مساجدو برنامه های کوهنوردی و بازی ها با حضور امام جماعت مسجد از عوامل بسیار مهمی در نشاط اجتماعی و ایجاد رابطه بهتر با کودکان و نوجوانان می باشد .

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: در این بین با توجه به تکنولوژی های جدید و بیماری کرونا و کشش عامه مردم سمت فضای مجازی،تشکیل گروه های مسجد محله در فضای مجازی به همراه استفاده از متخصصین مشاوره پزشکی و سایر علوم می تواند نقش مسجد در ایجاد وحدت و نشاط اجتماعی تقویت شود .

کد خبر 1045591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha