ضرورت تلاش همگانی جهت برون رفت از وضعیت نگران کننده بیماری کرونا

موسوی با بیان اینکه برای برون رفت از وضعیت نگران کننده بیماری کرونا همه باید تلاش کنیم گفت: توجه داشته باشيم كه آبادان گرفتار وضعيت قرمز كرونا است و همه باید تلاش کنیم که این وضعیت نگران کننده را رفع کنیم.

«سید زین العابدین موسوی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند، ضمن تبريک حلول ماه مبارک رمضان و آرزوی بهره برداری لازم از اين ماه پر فيض و بركت اظهار کرد: توجه داشته باشيم كه آبادان گرفتار وضعيت قرمز كرونا است و همه باید تلاش کنیم که این وضعیت نگران کننده را رفع کنیم. 

 

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان آبادان با بیان اینکه وضعيت قرمز يعنی اينكه همه كسانی كه اصول آن را ناديده بگيرند يقينا هم در خطرند و هم خطر را متوجه ديگر شهروندان خواهند كرد افزود: از این رو برخی ها نباید زحمات مردم و ستاد مقابله با کرونا را به باد بدهند، يقينا بعد از گرفتاری خانواده و همشهريانمان به ويروس مرگبار كرونا پشيمانی ديگر سودی نخواهد داشت و اگر اتحاديه ها، اصناف، مجتمع ها، پاساژها و اماكن مكررا تحت فشار و توصيه ها و نظارت بر رعايت پروتكل ها قرار می گيرند، هدف ما فقط تامين و حفظ سلامتی مردم آبادان است.

 

وی با تاکید بر اینکه ما هيچ راهی نداريم جز اينكه با همكاری گسترده تلاش كنيم از اين وضعيت خطرناک خارج شويم تصریح کرد: اگر همكاری اصولی توسط همه آحاد مردم آبادان صورت نگيرد ما هم اجبارا مكلف به تمديد محدوديت ها هستيم و برای خروج از اين وضعيت راهی جز تعطيلی مطلق گروه های شغلی ٢ و سه و چهار نيست و تا خروج از وضعيت قرمز مصمم هستيم همه اين گروه ها را صددرصد تعطيل كنيم و خواهش می كنيم اين گروه ها مقاومت نكنند. 

 

موسوی فعاليت گروه های شغلی ۲، سه و چهار در آبادان را كاملا غيرقانونی خواند و اضافه کرد: همه نظارت ها از این به بعد متوجه كنترل اين گروه های شغلی است كه قاعدتا نبايد فعاليتی داشته باشند و اجازه ندهند ما همه وقتمان را در كنترل روزانه و مستمر آنها سپری كنيم؛ شهروندان می دانند اگر برخوردی با اتحاديه يا صنفی صورت می‌گیرد صرفا به دليل عدم تمكين مقررات توسط آن واحد صنفی متخلف است.

 

وی ابراز کرد: در گروه اول هم برخی از واحدها تخلفاتی دارند كه بدون تعارف با آنها برخورد می شود و هر واحد صنفی که پلمب شود تا پايان وضعيت قرمز فک پلمب نخواهد شد، برخی سلامت مردم را به سخره گرفته اند و پيوسته مشكلات خود را مطرح و بهانه می كنند، متاسفانه اين قبيل همشهريان حتی نيم نگاهی به خطرات جانی دیگران ندارند و مطمئنا قاطبه جامعه از اين ها هرگز حمايت نمی كنند، چراکه عزادار شدن خانواده های مصيبت ديده حاصل رفتار كسانی است كه نان خود را بر جان خود و ديگران ارجح تر می دانند.

 

فرماندار ویژه آبادان با بیان اینکه هر فرد آبادانی بايد بداند و می داند كه در مقابل وضعيت قرمز تكاليفی دارد و بايد آنها را انجام بدهد تاکید کرد: همه بايد به تكاليف خود عمل كنند و شهرداری ها می بایست پارک ها را غرق در آب كنند حتی اگر به فضای سبز لطمه وارد شود و روشنايی محل تجمعات بايد خاموش باشد.

 

وی بیان کرد: پليس نیز موظف به ايجاد نظم و امنيت در مناطق خاموش از برق است و اجرائيات و حراست شهرداری بايد در كف اين قبيل اماكن باشند و كنترل كنند، تعزيرات نیز بدون چشم پوشی واحدهای صنفی متخلف را پلمب كند.

 

موسوی با تاکید بر اینکه کلیه مراسمات عروسی، عزاداری و هر مناسبتی بالاتر از ١٥ نفر نبايد شكل بگيرد عنوان کرد: بومی ها حق خروج از آبادان را ندارند و غيربومی ها نیز به شهر قرمز وارد نشوند، همچنین آرامستان ها می بایست كاملا مسدود و همه خودروهای كنار اماكن و پارک ها بايد اعمال قانون شوند.

 

وی با اشاره به اینکه زمان دفن اموات فقط بين ساعات ۶ تا هفت صبح و حضور فقط حداكثر ١٥ نفر با رعايت پروتكل های بهداشتی است اذعان کرد: ضدعفونی مناطق باید به صورت مستمر انجام شود و مردم نیز با ماموران بسيجی طرح شهيد سليمانی كه سفيران سلامت اند همكاری بهتری داشته باشند.

 

رئیس ستاد مبارزه با کرونا ویروس شهرستان آبادان ضمن تقدیر و تشکر از توزيع بسته های معيشتی و ماسک و ديگر اقلام توسط امام جمعه و فرمانده ناحيه مقاومت بسيج سپاه آبادان خاطرنشان کرد: از همه شركت هايی كه بر اساس دستورالعمل ستاد كرونا بسته های معيشتی، ماسک و ديگر ملزومات طرح شهيد سليمانی را تامين می کنند قدردانی می كنم.

 

وی ادامه داد: به شركت های مستقر در آبادان كه تاكنون همكاری نداشتند برای آخرين بار تذكر می دهم که می بایست مسئوليت های اجتماعی خود را در قبال مردم آبادان انجام دهند، همچنین از مسئولان ناجا كه زحمات زيادی را متحمل شده اند می خواهم افراد قانون شكن را فورا شناسايی و به دادسرا معرفی کنند.

 

موسوی از مقامات قضايی، رياست دادگستري و دادستان آبادان خواست تا با متخلفان خارج از نوبت برخورد قضايی مناسب صورت دهند و گفت: از ادارات، سازمان ها و دستگاه های اجرايی می خواهم تمام دستورالعمل های ستاد كرونا را سرلوحه كارشان قرار داده و تكاليف قانونی خود را به بهترين وجه ممكن انجام دهند.

 

وی یاد آور شد: از همه اقشار جامعه درخواست می كنم با برنامه ريزی اصولی و رعايت فاصله اجتماعی، از مجريان طرح حمايت کنند و با امر به معروف و نهي از منكر در سطح جامعه تذكر تاكيدی بر استفاده از ماسک و رعايت فاصله اجتماعي را پيوسته در دستور كار قرار دهند و متخلفان را به متوليان امر معرفي كنند؛ ما هيچ راهی جز برنامه ريزی برای خروج از وضعيت قرمز نداريم.

 

کد خبر 1045708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha